Článek
Když se podíváte na prodejní koláč Peugeotu v roce 2024 v ČR, tak vám vyjde, že 47 % aut mělo benzinový motor, 41 % vznětový, hybridní pohon si urval 9% podíl a čistý elektropohon jen 3% podíl. Letos se do toho lvíčata chtějí opřít a vyhnat prodej elektroaut na 10 %. A to bez státních dotací, protože ty v dohledné době nebudou.
V duchu snížení emisí a podpory elektrifikace proto značka uvádí na český trh plug-in hybridní verze svých oblíbených SUV 3008 a 5008. Ty jsou složeny z benzinové zážehové šestnáctistovky (150 koní) a elektromotoru (125 koní), dohromady má soustava spojená se sedmirychlostním automatem a pohonem předních kol systémový výkon 195 koní.
Elektromotor čerpá energii z trakčního akumulátoru s kapacitou 17,8 kWh, což má modelu 3008 vystačit na 85 km elektrického dojezdu a většímu 5008 na 78 km. Nabíjení je možné pouze pomalé (AC), a to výkonem 3,7 kW standardně nebo 7,4 kWh volitelně. Za 3 až 5 hodin tak máte nabito z nuly do plna.
Plug-in hybrid Peugeot 3008 startuje od 999 000 Kč, zatímco plug-in hybridní 5008 začíná od 1 070 000 Kč.
Nově však koupíte levněji plně elektrickou e-3008 za 990 000 Kč (na operák za 14 590 Kč měsíčně) nebo sedmimístnou e-5008 za 1 060 000 Kč (na operák za 15 590 Kč měsíčně).
Pokud vám nevoní elektrika, můžete zvolit s šestirychlostním automatem spárovaný konvenčnější mild-hybrid o 136 koních, který vyjde u 3008 na 749 000 Kč a u 5008 na 820 000 Kč.
Automobilka se dále rozhodla významně zlevnit svůj nejprodávanější elektromobil, tedy crossover Peugeot e-2008. Ten spadl o 170 tisíc korun na počátečních 690 000 Kč. A to je významný cenový skok dolů.
Zdá se, že po předčasném odchodu (dnes už ex) šéfa Stellantisu (uskupení, kam Peugeot patří) Carlose Tavarese se věci pohnuly rozumným směrem a automobilka pochopila, že nemůže úspěšně prodávat průměrné elektromobily za nadprůměrné ceny. A že stále musí nabídnout alternativu těm, kterým přílišná elektrifikace prostě nevoní.