Hlavní obsah

Oslní výkonem, šokuje hmotností: BMW představilo novou M5 s osmiválcem dopovaným elektřinou

Foto: BMW

Hmotnost se někde musela projevit. Navzdory vyššímu výkonu je nová M5 pomalejší než ta minulá.

Nová generace BMW M5 je tady a po vzoru ostatních nedávno představených bavorských novinek ji lze označit za kontroverzní. Novinka má sice šílený výkon, ovšem díky plug-in hybridnímu ústrojí, kvůli kterému přibrala na váze. Filozofie toho, že mají být sportovní vozy lehké, je tedy pryč. Dynamické parametry vás přesto pošlou do kolen.

Článek

Vítáme nového člena rodiny BMW Motorsport. Nyní plug-in hybridní model M5 hostící 4,4litrový zážehový osmiválec spojený s osmirychlostním automatem a elektromotorem nabízí systémový výkon 727 koní a točivý moment 1 000 Nm (minulá M5 bez hybridu se chlubila výkonem 625 k a 750 Nm), což je technika vypůjčená z monstrózního BMW XM.

Zrychlení vozidla s pohonem všech kol z místa na stovku činí 3,5 sekundy (tedy o 0,2 sekundy pomaleji než dříve), nejvyšší rychlost je standardně omezená na 250 km/h, volitelně na 305 km/h.

Automobil čerpá energii z trakčního akumulátoru o využitelné kapacitě 18,6 kWh a může ujet čistě na elektřinu až 69 kilometrů při rychlosti do 140 km/h. Nemá rychlonabíjení, takže jej do plna externě dokrmíte až za 3 hodiny a 15 minut.

Foto: BMW

Standardní maximálka je omezená na 250 km/h, za příplatek na 305 km/h.

Parametry sice vypadají skvěle, jenže když se podíváte na hmotnost, zjistíte, že ta bez řidiče činí 2 435 kg, což je o 475 kg více, než měla předchozí generace. Ano, nová M5 je o půl tuny těžší než ta minulá.

Inženýři z BMW se to ale pokusí zamaskovat moderními technologiemi, jako je adaptivní podvozek, aktivní řízení zadních kol, volitelné karbon-keramické brzdy, možnost přepnout na pohon pouze zadních kol v nejostřejším režimu a také systém zvaný Boost Control.

Foto: BMW

Nové BMW M5 přibralo na váze oproti předchozí generaci o bezmála půl tuny.

Jak to funguje? Stačí podržet levou volantovou páčku na déle než sekundu a auto se kompletně přenastaví do nejsportovnějšího režimu. To následně umožní velmi prudké zrychlení z rychlostí od 30 km/h do 150 km/h. Bestie na pokyn tlačítka.

Méně tlačítek, více dotyku

Exteriér je tvořen vyztuženou karoserií s agresivnějším bodykitem, typickými podsvícenými ledvinami vpředu a aerodynamicky laděnými nárazníky. Zadní části pak dominuje čtveřice koncovek na přání hlučného výfuku.

Foto: BMW

Zezadu auto bezpečně poznáte podle čtveřice koncovek výfuku.

Kabina nabídne modernější sdružené displeje přístrojovky/infosystému a po vzoru ostatních novinek BMW méně ovládacích tlačítek. Zůstává nicméně možnost specifických M nastavení včetně režimu pro závodní okruh.

Standardem jsou poté anatomická vyhřívaná sedadla s koženým čalouněním, čtyřzónová digiklima, prémiové audio, bezdrátová nabíječka mobilů, bezklíčový vstup i start nebo elektrické víko kufru.

Volitelně si můžete přikoupit vnější karbonový paket, výhřev volantu, čalounění stropu alcantarou, aktivní odvětrávání sedadel nebo třeba tažné zařízení, což ocení každý rychlý chalupář. Do toho si auto můžete vylepšit specifickými doplňky z tovární série BMW M Performance, kde najdete třeba kovaná kola vyztužená karbonem.

Nové BMW M5 zamíří na trh už letos v listopadu a přijde spolu s oficiální premiérou BMW M5 Touring, což bude po dlouhé době ostrý kombík řady 5. Základní česká cena M5 sedan byla stanovena na 3 653 000 Kč, nicméně počítejte s tím, že když už auto dovybavíte střídmě, zaplatíte přes čtyři miliony. A když budete nároční, tak i pět.

Načítám