Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
S výsledným časem 7 minut, 33 sekund a 123 setin modernizované Audi RS3 vykleplo konkurenční BMW M2, které okruh zvládlo za 7 minut, 38 sekund a 706 setin. Takže rozdíl nějakých 5,5 sekundy.
Nic vám to neříká? Tak ještě upřesníme, že sice starší, ale dodnes stále výkonný supersport Ferrari 458 Italia, jejž mimochodem využívá i česká policie, okruh zajel za 7 minut, 32 sekund 920 setin. Proti Audi tedy ani ne sekundový rozdíl.
Hlavním důvodem tohoto skvělého času Audi RS3 ovšem není úplně motor, tedy 2,5litrový zážehový pětiválec s předpokládaným zachovaným výkonem 400 koní a točivým momentem 500 Nm posílaným na všechna čtyři kola.
Změny se děly hlavně na podvozku, kdy se vylepšení dočkal zejména rozdělovač točivého momentu, došlo k přepracování elektronického řízení stability a pozadu nezůstaly ani adaptivní tlumiče. Svůj podíl na úspěchu mají také přilnavé pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R.
Podle hlavního továrního testovacího jezdce Franka Stipplera nová RS3 ochotněji zatáčí, proto se s volantem nemusí tolik točit, tudíž řidič může při výjezdu ze zatáčky dříve akcelerovat. Lidově řečeno, auto umí do zatáčky vjet rychleji a vyjet z ní rychleji.
Designově u faceliftu nečekáme žádné velké divočiny. Ví se o přepracované přední masce a ostřeji tvarovaných větracích otvorech, potažmo o upraveném zadním nárazníku a celkovém snížení karoserie.
Faceliftované Audi RS3 očekáváme v karoseriích sedan a hatchback, více informací by mělo být známých do konce srpna, kdy mají oficiálně odstartovat zákaznické objednávky.