Hlavní obsah

Odhalili jsme tajemství, o němž Tesla mlčí. Omlazený Model Y vrací zpátky prvek, který už nikdo neočekával

Foto: Tesla

Modernizovaná Tesla Model Y si odbyla velmi tichou premiéru v Číně. Jednoho dne se prostě zjevila na stránkách výrobce a v konfigurátoru, bez oficiálních ovací. Jenže kromě čínského webu jsme koukli i na ten určený pro Hongkong a ten odhalil tajemství…

Článek

Všimli jsme si toho už při tichém představení nejočekávanějšího elektromobilu letošního roku. Model Y Juniper nemá s Modelem 3 Highland totožný volant, jelikož na tom pro Y chybí piktogramy pro blinkry.

Foto: Tesla

Tesla Model Y Juniper pro čínský trh nemá na volantu piktogramy pro blinkry.

Nyní už víme, proč tomu tak je. Konfigurátor Tesly určený pro Hongkong totiž odhalil, že se výrobce vrátil k tradiční páčce blinkrů, což nikdo neočekával, protože ostatní modely včetně Cybertrucku o ni už přišly. Jak je takové odhalení možné? Inu, v Hongkongu mají volant na opačné straně než my.

Foto: Tesla

Vidíte tu páčku na sloupku řízení? Tou se ovládají blinkry.

Takže zatímco řadicí páka (páčka) byla vyhodnocena jako skutečně zbytečná, už jen proto, že auto umí volit směr jízdy samo lépe a lépe (jak to funguje?), tak u celosvětově veleúspěšného elektromobilu se americký výrobce rozhodl být konvenčnější.

Foto: Tesla

V Hongkongu mají volant na špatné straně, ovšem díky tomu se odhalila páčka blinkrů.

Otázkou ovšem zůstává, jestli tato páčková konfigurace nebude platná jen pro Asii a jestli se pro Evropu Juniper ukáže s volantem kopírujícím Model 3 Highland. Že to není úplně styl Tesly? Pletete se…

Když se totiž podíváte na základní Model 3 Highland určený pro Mexiko, tak zjistíte, že kvůli ceně mu něco chybí. Konkrétně nemá vyhřívané ani ventilované sedačky, jejichž čalounění je navíc polotextilní, nikoli tradičně koženkové.

Volitelné ambientní osvětlení (je jen bílé), vyhřívaný volant, zadní zábavní tablet nebo zadní akustická skla pak chybí úplně.

Foto: Tesla

Interiér Modelu 3 pro Mexiko. Absence celokoženkového čalounění je očividná.

A tím objevování tajemství nekončí. Automobilka představila i dojezdy podle metodiky WLTP, které by mohly kopírovat dosud utajené evropské hodnoty. Předběžně by měl základ s pohonem zadních kol zvládnout 466 km na jedno nabití a čtyřkolka s velkou baterkou 551 km na jedno nabití.

Proti současnému základnímu Modelu Y by to znamenalo nárůst o 11 km na dojezdu (původně 455 km) a u srovnatelné čtyřkolky o 18 km (původně 533 km).

Foto: Tesla

Tesla Model Y po modernizaci má přízvisko Juniper.

Od tiché premiéry Modelu Y Juniper v Číně už pár dní uběhlo, ovšem evropská premiéra zatím nebyla oznámena. Na náš dotaz evropské zastoupení Tesly reagovalo univerzální odpovědí ve smyslu „až nastane čas, podělíme se s vámi o informace“. Musíme tedy ještě neurčitou dobu vyčkat, než se evropská specifikace kompletně odhalí nebo dokud ji předčasně neuloví nějací špioni.

Načítám