Hlavní obsah

Nový VW Transporter se představuje! Nabízí tři pohony, dvě délky a několik variant včetně luxusní i outdoorové

Foto: Volkswagen

Volkswagen odhalil nový Transporter s pořadovým číslem 7. Užitkový model nabídne tři typy pohonů, dvě délky rozvorů a několik různých variant včetně luxusnější a dobrodružné. Mimo toho se užitkový T7 zlepšil v oblasti nosnosti i tažné síly, ovšem není to tak úplně zásluha Volkswagenu.

Článek

Sedmý Transporter je venku a přijíždí jakožto skříňová dodávka, kombinace dodávky a vozu pro přepravu osob, minivan pro přepravu osob nebo jako dvoukabina s podvozkem určeným pro montáž nástavby. Některé varianty jsou k dispozici s vysokou střechou, potažmo s prodlouženým rozvorem až na 3 500 mm.

Model vyrostl do délky na 5 050 mm (+146 mm proti T6.1), respektive na 5 450 mm u prodlouženého provedení. Šířka poté činí 2 032 mm (+128 mm), přičemž maximální šířka mezi podběhy stoupla na 1 392 mm (+148 mm).

Délka nákladového prostoru je větší o 61 mm, tedy celkem 2 602 mm. Prodloužená varianta pak nabídne délku nákladového prostoru až 3 002 mm. Tomu odpovídá rovněž objem nákladového prostoru 5,8 m3 pro standard a 9,0m3 pro prodloužený model.

Nejvyšší nosnost je až 1,33 tuny, zatímco tažná síla až 2,8 tuny, což je nárůst o 300 kg proti modernizované šesté generaci.

Foto: Volkswagen

Transporter T7 vyrostl do délky i šířky.

Kabina T7 nabídne pohled na dva digitální displeje – 12palcový přístrojový a 13palcový infosystém s podporou Apple CarPlay / Android Auto. Parkovací brzda už je elektrická, automaty mají řadicí páku na sloupku řízení, palubní deska obsahuje několik nosičů nápojů a praktické odkládací přihrádky.

Napájení zajišťují jak USB zásuvky, tak 230V zásuvky nabízející výkon až 2,3 kW. To znamená, že auto zvládne živit energií notebook, ale i kotoučovou pilu. Základní výbava ještě zahrnuje například LED lampy, multifunkční volant, základní balík asistentů.

Výchozí pohonná srdce Transporteru T7 jsou dvoulitrové diesely naladěné na 110, 150 a 170 koní a spárované dle verze buď s šestirychlostním manuálem, nebo osmirychlostním automatem.

Foto: Volkswagen

T7 nabízí diesel, plug-in hybrid i čistý elektropohon.

Alternativně můžete zvolit plug-in hybrid o systémovém výkonu 232 koní, potažmo plně elektrickou verzi s akumulátorem 64 kWh a výkony 136, 218 a 286 koní. Časem přibude ještě levnější elektrická varianta s menším akumulátorem i dojezdem určená do města.

Diesely a hybrid jsou standardně předokolky, naftu můžete mít i jako čtyřkolku. Elektromobily mají poháněný zadek, čtyřkolky dorazí později.

Luxus a dobrodruh

Mimo zmíněných dodávkových variant výrobce ještě ukázal luxusnější provedení Caravelle. Model nabízí 9 míst k sezení, obsahuje zadní třímístnou odnímatelnou lavici a proti Transporteru se liší také příjemnějším čalouněním sedadel, vícero airbagy nebo audiosystémem s deseti reproduktory.

Vyšší specifikace Caravelle poznáte podle lakovaných nárazníků, klimatizace pro posádku, loketní opěrky pro sedadlo řidiče, ozdobných dekorů, přídavných USB portů a 16palcových litých kol.

Foto: Volkswagen

Caravelle platí za luxusnější provedení Transporteru.

Nejvyšší výbava Caravelle přidává např. ještě matrixové LED lampy, designově odlišný předek, 17palcová litá kola, ochranné sklo vzadu, dvoubarevná koženková sedadla, velkou středovou konzolu s nosiči nápojů či sluneční clony v druhé řadě. Volitelně se nabízí ještě prémiové audio i panoramatická střecha.

Neméně zajímavá je rovněž dobrodružná PanAmericana, kterou zvenčí zdobí unikátní díly typu ochranné oplastování karoserie, lakovaná maska chladiče, zadní fólie, 19palcová kola nebo osvětlené nerezové vložky nástupních schůdků. Uvnitř pak čekají unikátní sedadla s kontrastními švy.

PanAmericana de facto platí za paket aplikovatelný jak na dodávku Transporter, tak na luxusnější Caravelle. Výrobce jej nicméně prezentuje jako samostatný model.

Nakonec připomeneme, že Transporter T7 vychází z Fordu Transit Custom včetně pohonných jednotek, takže jeho schopnosti nejsou úplně prací wolfsburské automobilky, nýbrž modrého oválu.

Volkswagen Transporter T7 už má německou cenu od 36 780 eur bez DPH, což dělá v přepočtu na koruny asi 933 000 Kč bez DPH, tedy bezmála 1,12 milionu korun s DPH. Oficiální zahájení prodeje u nás je plánováno na první čtvrtletí roku 2025.

Načítám