Článek
Dosavadní předseda představenstva Škodovky Thomas Schäfer provedl značku dvěma extrémně složitými roky, kdy úřadoval covid, na který následně navázala krize dodavatelských řetězců. Nejprve chyběly čipy a další komponenty, teď chybí kvůli ruské invazi na Ukrajině mimo jiné kabelové svazky. I navzdory situaci se však Škoda držela statečně a kladně hodnotí Schäferovo působení i předseda dozorčí rady Škoda Auto Murat Aksel: „Thomas Schäfer provedl automobilku Škoda bezpečně dvěma extrémně obtížnými roky a zároveň prostřednictvím strategie Next Level – Škoda Strategy 2030 formuloval jasný plán do budoucnosti.“
Nyní se Schäfer s českou automobilkou loučí, zůstává však v koncernu. Konkrétně převezme stejný vrcholný post – tedy post předsedy představenstva – ve značce Volkswagen. Zároveň se stane členem koncernového představenstva a bude řídit skupinu objemových (dostupnějších) značek.
Výměna nejvyššího vedení proběhne ve Škodě k 1. červenci letošního roku. Právě tehdy bude Klaus Zellmer jmenován novým členem představenstva a rovnou zvolen jeho předsedou.
A kdo je vlastně Klaus Zellmer? Aksel jej popisuje jako jednoho z nejrenomovanějších manažerů koncernu Volkswagen. Právě v rámci koncernu vybudoval Zellmer svou kariéru, když po studiích podnikové ekonomiky nastoupil v roce 1997 coby asistent člena představenstva do společnosti Porsche AG. Poté pokračoval do Porsche France a následně pod stejnou značkou převzal vedení regionu Severní Ameriky, pracoval na projektu založení nového pobočného závodu Porsche v Lipsku, působil v čele zákaznického centra, stal se vedoucím marketingu a v roce 2010 stanul v čele společnosti Porsche Deutschland.
Z německého Porsche mířily Zellmerovy kroky do amerického Porsche – v roce 2015 převzal pozici prezidenta a generálního ředitele společnosti Porsche Cars North America.
Od 15. září 2020 je Klaus Zellmer členem představenstva značky Volkswagen osobní vozy za oblast prodeje, marketingu a after sales, a právě z tohoto postu se na začátku prázdnin přesune do nejvyššího vedení Škody.
Jaká bude Zellmerova role ve vedení a jakou cestou značku povede, to zatím není známo. Jeho předchůdce Schäfer byl v létě roku 2020 přijat s rozpaky, neboť přicházel s pověstí toho, kdo bude tlačit Škodu směrem k levnějším autům. To se ale během uplynulých dvou let nestalo a směřování jeho nástupce je zatím velkou neznámou.