Článek
Vypadá jako německý Mercedes Geländewagen, technologicky vychází ze svého spartánského předka, nabídne rámový základ, připojitelnou čtyřkolku, redukci a uzávěrky. České géčko na 16palcových kolech zatím nemá jméno, nicméně pár tipů už výrobce má s tím, že je možné, že pro britský a evropský trh bude tento vůz nést odlišné pojmenování.
Na pohled je jasné, že jde o terénní automobil pro práci, myslivost, lovectví nebo pro všechny lidi, kteří pracují v terénu a potřebují se v něm pohybovat. Krabicově vyhlížející vozidlo odpružené na vinutý pružinách nabídne ještě nezávislé zavěšení vpředu, tuhou nápravu vzadu, přední kotoučové brzdy, zadní bubnové brzdy, světlou výšku asi 200 mm a tažné zařízení až na 3 000 kg.
Uvnitř je poznat, že jde o ryzího čtyřmístného pracanta, jelikož nabídne minimum čalounění a hrubou plastovou podlahu. Dále prakticky vše, co jde, je z tvrdého plastu. Na druhou stranu jsou komponenty relativně slušně slícované, nicméně uvidíme, jak na tom budou po takových 50 000 km provozu. Ale na to je ještě čas.
Kromě solidních sedaček a klimatizace najdete uvnitř ještě displej multimédií, který bude přenášet obraz ze zadní parkovací kamery, případně nabídne funkci rádia a další drobnosti. Nic víc hi-tech však u tohoto užitkového vozu v rámci multimédií nelze čekat. Přístrojový štít jsme zatím v akci neviděli, protože se pracuje na novém, plně digitálním.
Zajímavostí je řazení redukce a uzávěrek přední i zadní nápravy, což se děje ryze mechanicky – pákou a táhly. Rovněž pohonné ústrojí funguje na bázi kardanových hřídelí, přičemž nechybí ani redukce či systém ABS.
Český hliníkový bydlík
Společnost MW Motors není jen strůjcem elektrických off-roadů, ale i kompaktních hliníkových obytňáků. V Brně jsme si mohli naživo prohlédnout jejich model Campella, který už je prakticky hotov a míří do prodeje. Více jsme o přípojném obytňáku psali ZDE, tak mrkněte.
Bzučivé srdce z náklaďáku
Pointou tohoto vozu je, že jde o plně elektrický off-road, který má vpředu uložené jak pohonné ústrojí a řídicí jednotky (rozložení hmotnosti), tak vodou chlazený akumulátor s možností předehřevu o hrubé kapacitě cirka 60,4 kWh (zhruba 59 kWh využitelná).
Přední maska se bude měnit, jelikož místo ní přijde jiná, v níž bude ukryt přístup ke konektoru CCS Combo 2. Výkon nabíjení na DC stanici má být až 65 kW, zatímco třífázová palubní nabíječka dosahuje 9,3 kW.
Na boku vozu je rovněž otvor pro klasickou zásuvku 230 V (jednofáze, 3 kW), ze které můžete krmit třeba nářadí nebo jiný spotřebič. Do budoucna čeká auto ještě upgrade na vehicle-to-grid, abyste jím mohli živit váš dům v případě výpadku proudu.
Podle slov zástupců MW Motors auto ujede na jedno nabití asi 260 km nebo vydrží fungovat okolo 18 motohodin. Samotný elektromotor je sice naladěn jen na 130 kW (176,7 koně), ovšem jelikož pochází z náklaďáku, má sílu až 1 075 Nm a točí okolo 4 500 otáček za minutu. Vzhledem k tomu, o jak brutální krouťák jde, dojde pravděpodobně k jeho omezení. To samé čeká maximálku 180 km/h, která z důvodu bezpečnosti spadne nejspíš na 130 až 150 km/h.
Do prodeje se tento třídveřový model, jejž v budoucnu doplní i pětidveřový, chystá někdy v dubnu příštího roku na britském trhu, zatímco zbytek Evropy by se měl dočkat o zhruba tři měsíce později. Předpokládaná cena je dle specifikace 45 až 50 000 eur bez DPH, což je v přepočtu na koruny dle aktuálního kurzu a se započtením 21% daně asi 1,33 až 1,47 milionu korun. Doba dodání pak má být asi tři měsíce, pokud nebude daný kus skladem.
Líbí se vám nové české elektrické géčko? Hlasujte v anketě pod článkem. A co název? Jak myslíte, že by se automobil měl jmenovat? Neváhejte a ozvěte se nám do komentářů, vaše návrhy předáme přímo výrobci!