Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Problematiku jízdních pruhů jsme v souvislosti s pouštěním ostatních řidičů v připojovacím pruhu řešili v tomto článku a rozvířili vlny internetu. Levoproudařství jsme si navíc detailněji rozebrali v souvislosti s podjížděním na dálnici a opět vyvolali debaty.
Nešvar ve formě okupování levého pruhu se týká řidičů snad ve všech civilizovaných zemích včetně Spojených států amerických, kde s ohleduplným řešením přispěchal japonský Nissan.
Jeho nejnovější technologie poloautonomního řízení nazvaná ProPilot verze 2.1 totiž nabídne šikovnou funkci, která funguje až geniálně jednoduše.
Jedete v pravém pruhu, dojedete jiné auto, dáte blinkr doleva, přejedete do levého pruhu a předjíždíte. Pokud byste se poté zapomněli vrátit zpátky doprava, systém vás na to přátelsky upozorní.
Pouze upozorní. Auto za vás manévr nevykoná (byť umožňuje řízení bez držení volantu) a varuje jedině v případech, kdy je systém řízení ProPilot 2.1 aktivní.
Technologie proti okupování levého pruhu se objeví v nadcházejícím Nissanu Rogue, což je severoamerický sourozenec našeho X-Trailu. Dále se jí dočká velké SUV Nissan Armada a luxusní Infiniti QX80 (značka patří Nissanu).
Je to tedy tak jednoduché, že se divíme, že na tuto vychytávku nikdo nepřišel dříve. Nebo raději nechtěl? Takže kdoví, třeba se přátelské upozornění na návrat do pravého jízdního pruhu objeví i u jiných výrobců.