Hlavní obsah

Nissan předělal tuctovou dodávku Caravan na pojízdný hotelový pokoj vonící dřevem. Živí ho bývalé elektromobily

Foto: Nissan

Nissan Caravan je užitková dodávka s trambusovou karoserií, která se nabízí také jako osobní MPV, ovšem nyní ji výrobce už podruhé představil v provedení MyRoom. A hle, z relativně tuctového pracanta se opět stal útulný, dřevem vonící obytňák připomínající hotelový pokoj. Nabídka motorů navíc uspokojí oba tábory, jen na řízení si budete zvykat…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Šestá generace Nissanu Caravan (někde jako Nissan NV350) se za 12 let na trhu téměř nezměnila, přesto stále přitahuje nové zákazníky díky své spolehlivosti a praktičnosti. V říjnu 2023 se tato spartánská dodávka ukázala v limitovaném provedení MyRoom Launch Edition, tedy jako kusově omezený obytňák.

Nyní se MyRoom vrací, a to rovnou do stálé nabídky. Základem je prodloužené provedení Caravanu s celkovou délkou 5 080 mm a relativně fádním exteriérem zahrnujícím nelakované nárazníky, masku i ocelová kola. Na pohled dělník, řekli byste.

V nabídce exteriérových barev se nicméně objevuje bílá, černá, šedá, zelená, ovšem za nejhezčí očividně platí béžová doplněná o bílou střechu. Dalším speciálním prvkem obytného vozu jsou decentní samolepky „My Room – Into the Nature“ na zadních oknech.

Foto: Nissan

Komu by se béžová přece jen nelíbila, nabízí se ještě zajímavá zelená.

Proti obyčejnému vnějšku je interiér srovnatelný s hotelovým pokojem. Vnitřní obložení je dřevěné a nábytek modulární, takže uvnitř vybudujete jak útulný obývák, tak jídelnu či noclehárnu se dvěma nebo jedním lůžkem.

Okna poskytují soukromí díky integrovaným žaluziím, zadní řada sedadel jde přeměnit na pohovku. A co je zajímavé, tak nainstalované přenosné akumulátory původně sloužily v elektromobilech Leaf, ovšem nyní dostaly po recyklaci šanci na druhý život.

Nemusíte se nicméně bát, že by Nissan Caravan MyRoom jezdil na baterky (ty živí jen spotřebiče). Kdepak, má benzin i diesel, takže uspokojí vyznavače obojího. Zážehovou jednotkou je atmosférický dvoulitrový čtyřválec Nissan o 130 koních a točivém momentu 178 Nm. Roli dieselu přebírá 2,5litrový čtyřválec Mitsubishi o 132 koních a síle 370 Nm. Přenos krouťáku zajišťuje výhradně sedmirychlostní automat standardně na zadní nápravu, ovšem s dieselem můžete mít rovněž pohon všech čtyř kol.

Cenový rozsah útulného hotelu na kolech Nissan Caravan MyRoom je 5 516 500 až 6 855 200 japonských jenů, což je v přepočtu 889 000 až 1 104 784 Kč. Nakonec ovšem dvě zklamání. Jednak má vůz pravostranné řízení a také je oficiálně určený jen pro Japonsko.

Načítám