Hlavní obsah

Nissan chystá ještě menší a levnější auto než malou Micru. Půjčí si techniku populárního Renaultu

Foto: Nissan

Nová generace malého městského vozu Nissan Micra bude plně elektrická, to se už ví. Předpokládalo se, že půjde o nejlevnější elektromobil značky, ovšem nyní vyšlo najevo, že Japonci chystají ještě menší model.

Článek

Nová generace městského modelu Micra dorazí jako elektromobil, ovšem nepůjde o nejlevnější (výchozí) bateriově poháněný vůz značky. Server Auto Express totiž přinesl zprávu o tom, že je v plánu ještě menší a pravděpodobně levnější auto.

Chystaný vůz prozatím beze jména má využívat technologii od společnosti Ampere, což je momentálně dceřiná firma skupiny Renault. Ta byla založena proto, aby vyvíjela nákladově efektivní elektromobily pro alianci Renault, Nissan, Mitsubishi.

Nejmenší Nissan pravděpodobně vsadí na techniku nadcházejícího Renaultu Twingo, který na trhy zamíří už v roce 2026. Mohl by si také udržet nízkou pořizovací cenu, a to pod půl milionem korun.

Foto: Renault

Bateriové Twingo nejspíš dostane sourozence od Nissanu. Model pod Microu.

Základnou městského prcka i chystaného Twinga má prý být upravená platforma AmpR Small, na které momentálně stojí elektrický Renault 5. Nissan by navíc mohl dostat lithium-železo-fosfátový trakční akumulátor, jenž je proti tradičnímu typu nikl-hořčík-kobalt sice energeticky méně hustý, ale levnější a odolnější vůči zahoření.

Generální ředitel Nissanu Makoto Uchida na akci uspořádané k prvnímu výročí společnosti Ampere mluvil o tom, že mladá firma pro Nissan prozkoumala vývojové možnosti pro malý městský elektromobil a díky svému fungování dokáže nabídnout optimalizované náklady a krátkou dobu nutnou na vývoj.

Foto: Leapmotor

Čína nespí. Už teď se v Polsku vyrábí Leapmotor T03, model segmentově shodný s připravovaným elektrickým Twingem.

Nesmíme totiž zapomenout na konkurenci z Číny, která představuje nové a lepší elektromobily prakticky každý týden. A dost často mají Asiaté s novým modelem ihned připravený jeho facelift, to kdyby bylo potřeba životní cyklus vozu upravit nebo nakopnout prodeje.

Na akci se mluvilo také o rychlosti nabíjení z 10 na 80 % za 15 minut. Není ovšem jisté, jestli se tohle rychlonabíjení bude týkat malého Nissanu nebo právě jiných budoucích elektromobilů od Ampere.

Neradi se v článcích opakujeme, ale prohlášení, jak ta či ona značka bude mít za dva tři roky takový a makový elektromobil, jsou ve srovnání s čínským tempem spíše plácáním slámy. Za tři roky totiž mohou být automobilky jedné z nejlidnatějších zemí světa v elektromobilitě mílovými kroky napřed.

Načítám