Článek
Po přívalech špionských fotek a různých úniků je to konečně oficiální. Tedy alespoň pro čínský trh, kde se v tichosti na webu Tesly objevila produktová stránka právě pro omlazený Model Y Juniper.
Oficiální fotky potvrzují dělené přední světlomety nahoře spojené světelnou linkou, jiný nárazník a jiné designy kol. Zadní část se poté dočkala přepracování v oblasti světel, opět spojených světelnou linií.
Web Tesly v Číně dále hlásí, že má auto vyšší efektivitu, lepší řízení, lepší odhlučnění a přepracovaný podvozek. Pozornější z vás si všimnou přední kamery v nárazníku, která má sloužit pro funkci chytrého přivolání vozu. Ta už funguje i v Evropě, ale je kvůli legislativě omezená na pár metrů a jde de facto o dálkové vyjetí z parkovacího místa. Konfigurátor poté nabízí pět barev, a to šedou, bílou, světle modrou, červenou a stříbrnou.
Uvnitř najdeme interiér po vzoru Modelu 3 Highland, jemuž dominuje 15,4palcová dotyková obrazovka. Pochopitelně nechybí ani 8palcový zadní zábavní tablet nebo ambientní osvětlení, které ovšem měl čínský Model Y už před modernizací.
Přepracovaný volant nemá na oficiálním videu piktogramy pro blinkry na levém rameni. Je tedy možné, že blikání Tesla u Juniperu vyřešila jinak. Opět po vzoru Highlandu je uvnitř kožené a textilní čalounění, což by mohlo značit stejný kvalitativní skok jako u trojky.
Zadní sedadla jsou elektricky sklopná, kufr s elektricky ovládanými pátými dveřmi nabízí objem až 2 138 litrů. Prozatím nebylo oznámeno více než 5 míst.
V Číně Model Y začíná ve dvou specifikacích a se dvěma velikostmi kol, obě varianty váží přes 1,9 tuny. Základní zadokolka se zrychlením z nuly na sto za 5,9 sekundy má ujet až 593 km na jedno nabití podle CLTC, což v přepočtu na WLTP dělá 456 km. Rychlost nabíjení je 170 kW a to by naznačovalo přítomnost LiFePO4 trakčního akumulátoru.
Long Range čtyřkolka s větší baterkou má zvládnout až 719 km podle CLTC, tedy 553 km po přepočtu na méně optimistické WLTP. Zrychlení vozu z nuly na sto je pak slušných 4,3 sekundy. A rychlost nabíjení? Tradičních 250 kW.
Maximálka u obou provedení činí 201 km/h. Ve výbavě nechybí autopilot, ovládání přes aplikaci nebo různé režimy známé ze současných aut od Tesly. Myslíme tím třeba psí režim, který udržuje v kabině konstantní teplotu, takže váš mazlíček může být v kabině s 21 stupni, vy nakupovat a venku být klidně 40 nad nulou.
Cenově Model Y Standard Range se zadním pohonem startuje na sumě 263 600 yuanů (876 730 Kč), zatímco Long Range čtyřkolka stojí od 303 500 yuanů (1 009 820 Kč). Pokud si auto v Číně objednáte co nejdříve, dostanete ještě 10 000 yuanů (33 272 Kč) slevu a možnost pětiletého financování bez úroku.
Odhalené specifikace ve vztahují pro čínský trh a modely vyráběné v tamní továrně. Pro Evropu (vyráběno v Berlíně) mohou být jiné, nicméně designově neočekáváme velké odlišnosti. Jestli vůbec nějaké. A pokud už je Model Y Juniper venku v Číně, evropská premiéra je nejspíš na spadnutí.