Hlavní obsah

Nejnovější ostré bavoráky M budou mít výkon a funkce, které si prý neumíme ani představit. A minimálně jednu technickou lahůdku!

Foto: BMW

A budou tak silné (a nejspíš i těžké), že dostanou zesílenou karoserii i pomocné rámy.

BMW ve svých videích čas od času vypustí nějakou šťavnatou zajímavost, kterou bychom se jinak nedozvěděli. Naposledy to byly parametry plug-in hybridního M5 a nyní to je jízdní tajemství připravovaných ostrých bavoráků M jezdících na elektřinu.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Ale ostré čistokrevné elektrické bavoráky divize M tu přece máme, ne? Jde třeba o i5 M60 nebo i7 M70… Ne úplně, jelikož tyhle „íčka“ s „emkem“ jsou ekvivalenty M Performance modelů typu M340i nebo X7 M60i.

Ty nejdivočejší plně elektrické výrobky divize Motorsport teprve dorazí, ale už nyní víme, že minimálně jeden model vývojově vyjde z BMW i4 M50. Bavorští totiž zveřejnili video odhalující zajímavé tajemství z vývoje.

A nejde o to, že nové ostré bavoráky budou i elektromobily, ale spíše o to, že bateriově poháněná M dostanou čtyři elektromotory. To znamená, že každé kolo bude mít svůj vlastní nastavitelný pohon.

Podle Carstena Wolfa z vývoje taková kombinace poskytne bezprecedentní výkon, kvalitu a funkce, které si dnes ani nedovedete představit. A to je odvážné tvrzení, ovšem v případě Bayerische Motoren Werke víme, že rozhodně nemusí být nereálné.

Prototyp ostré i4 v kabátku M50 zachycený na videu není jen designová věc oblečená do kamufláže. Čtyřmotorové peklo má karbon-keramické brzdy, zesílenou karoserii a pomocné rámy na nápravách. To poukazuje na fakt, že točivý moment posílaný na kola bude nejspíš gigantický. A tím pochopitelně technická kouzla nekončí, jenom je BMW zatím tají.

Kromě toho automobilka ve videu upřímně přiznává, že vývoj a testování není vždycky legrace. Například v čase 5:50 testovací prototyp nahazuje spalovací X7 a Wolf mluví o tom, že výměna kompresoru klimatizace „nevyřešila problém“.

Foto: BMW

Vývoj není žádná sranda (a už vůbec ne levná). To se ví, ale ne každá automobilka to přizná tak upřímně jako BMW. Ceníme!

Později došlo dokonce na výměnu dvou předních elektromotorů, aby testování mohlo pokračovat v plné parádě. Podle všeho hlavní vedení BMW elektrický ostrý model podobný BMW M3 schválilo a možná jím bude právě čtyřmotorové „i4 M“. Kdy? V roce 2027 nebo 2028.

Koho by elektrika nebavila, tak BMW nehodlá zabít spalovací šestiválcovou M3. Nová generace má údajně nést interní označení G84, do výroby zamířit v půlce roku 2028, ovšem možná jen s automatem a pohonem všech kol.

Načítám