Hlavní obsah

Nejlepší Ford konečně oficiálně v Evropě: Bronco je drsňák k pohledání, ale nevyjde lacino

Foto: Ford

Počet kusů dodaných do Evropy bude omezen, nicméně dostat by se prý mělo na každého zájemce.

Až z dalekého Michiganu k nám bude připlouvat čtyřdveřová varianta populárního modelu Ford Bronco, který se do Evropy chystá oficiálně ve dvou výbavách, s pevnou odnímatelnou střechou (hardtop) a zážehovým přeplňovaným šestiválcem. Jen se připravte na to, že cena startuje na dvou milionech korun.

Článek

V pořadí už šestá generace dobrodružného severoamerického plnokrevníka postaveného na žebřinovém rámu navazuje na původní modely prodávané mezi roky 1966 až 1996. Zbrusu nové pojetí sice ve Spojených státech debutovalo už před několika lety, nicméně do Evropy se auto dostává až nyní. Důvod je poměrně prostý – v Americe se o něj zákazníci skoro prali, takže se nejdřív musela uspokojit domácí poptávka. Nyní se ale konečně dostane i na Evropu…

Foto: Ford

Dveře, střecha a zadní část jsou plně demontovatelné.

Evropská varianta se od té severoamerické bude lišit jen v homologačních detailech, takže nepřijdete o charakteristické proporce karoserie, ikonické kulaté LED světlomety nebo odnímatelné dveře i střešní panely, které vám dle výrobce za osm minut (reálně spíš dvacet) umožní Bronco odstrojit „do naha“. Ostatně náš nedávný test tohoto modelu vám prozradí více.

Velkou výhodou pro jízdu v terénu jsou demontovatelné díly, kdy např. klasickou masku a nárazník lze vyměnit za alternativní (zesílené), zatímco plastové lemy blatníků se v případě kolize oddělí, takže jdou snadno nahradit/vyměnit.

Pro hračičky pak Ford do vozu schoval například odkazy na původní Bronco, GPS lokace míst, kde se nový model testoval, skrytá loga nebo integrovaný otvírák na lahve.

Foto: Ford

Plastové lemy jsou odnímatelné, takže je v případě nehody snadno vyměníte.

Ačkoli to modrý ovál v dřívějších ohlášeních o evropském Broncu tajil, nyní je jisté, že se auto do Evropy podívá výhradně s dvakrát přeplňovaným zážehovým 2,7litrovým šestiválcem o výkonu 335 koní (246 kW) a 563 Nm spárovaným s desetirychlostním automatem známým také z Fordu F-150.

Foto: Ford

Ikonické světlomety odkazují na původní originál.

Někoho z vás může zmást, že individuálně dovážené severoamerické varianty mají hodnoty výkonu jiné. Velmi často jsou tyto nesoulady ovšem způsobené tím, že v USA je jiná metodika měření výkonu než v EU.

Drsný a drsnější

Bronco dodávané ve výbavě Outer Banks nabídne elektronicky řízenou dvoustupňovou rozvodovku, díky čemuž můžete přepínat mezi standardním a redukovaným převodem i za jízdy.

Varianta odkazující na souostroví v Severní Karolíně dále přináší odpružení nazvané HOSS 1.0 (High-Performance Off-Road Stability Suspension) složené ze specifické přední nezávislé nápravy, zadní tuhé nápravy a zesílených tlumičů.

Foto: Ford

O řazení se bude starat výhradně automatický desetikvalt.

Druhou výbavou nabízenou v Evropě bude Badlands, která disponuje elektromechanickou rozvodovkou, takže umožní svému řidiči zvolit režim, kdy si auto samo přepíná mezi pohonem zadních a všech kol. Ostatně tuhle vychytávku má i nový Ford Ranger nebo jeho německý bratr Volkswagen Amarok.

Dále lze u této výbavy využít standardní uzávěrku předního i zadního diferenciálu nebo systém umožňující rozpojení předního stabilizátoru, což zajistí maximální možné křížení náprav.

Foto: Ford

Evropané se dočkají odpružení HOSS 1.0 a 2.0.

Tím ještě nekončíme, jelikož Badlands (což je anglické označení pro krajinu s velmi suchým terénem a zemědělsky zcela nevyužitelnou půdou, tedy perfektně vhodnou pro terénní dobrodružství) přijíždí s vylepšeným odpružením HOSS 2.0, jež má navíc propracované tlumiče Bilstein s externími zásobníky oleje, které jsou odolnější a schopnější než standardní provedení.

Nutno dodat, že Bronco se v USA prodává také s podvozky HOSS 3.0 a 4.0, které už dosahují takřka profesionálních závodních úrovní.

Foto: Ford

Otočným voličem obsluhujete pohon i jízdní režimy.

Žádné evropské Bronco ovšem nepřijde o elektronicky řízené jízdní profily G.O.A.T. (Goes Over Any Type of Terrain), které ovlivní chod vozu jak na silnici, tak v terénu. Nebude chybět ani terénní tempomat nebo asistent pro zatáčení v terénu, díky němuž se poloměr otáčení zmenší o 40 % tím, že elektronika přibrzdí přední vnitřní kolo.

Milionový off-road

Na závěr se přesuneme ještě do interiéru, jehož středobodem je obrazovka infosystému Synce, jehož rozhraní kompatibilní s Apple CarPlay/Android Auto je známé z aktuální modelové řady Ford. Velkou vychytávkou jsou zde fyzické spínače opatřené gumovým krytem a utěsněné silikonem – to vše z důvodu, aby se pod ně nedostal prach či písek. Spolujezdec má také k dispozici tuhé madlo, aby v terénu nevypadl ze sedačky.

Uvnitř se můžete těšit ještě na prémiové audio, úchyty pro palubní kamery, bezdrátovou nabíječku mobilů, USB i 12V vstupy nebo na panoramatický parkovací systém.

Foto: Ford

Palubní deska je rovná, podobně jako třeba u Jeepu Wrangler.

Za kvalitu se ale platí a za tu importovanou přes oceán obzvlášť. Základní cena modelu Ford Bronco Outer Banks je v České republice stanovena na 1 949 900 Kč, zatímco varianta Badlands vyjde na 2 054 900 Kč (obě ceny jsou s DPH). Kvóta kusů je striktně omezená a model se v Evropě bude prodávat jen po určitou dobu.

Pokud je vám skotačící severoamerický koník sympatický a nechcete čekat frontu u dealera Fordu, můžete využít i nabídek individuálních dovozců, kteří modely Bronco prodávají také např. s plátěnou střechou nebo v jiných výbavách. V takovém případě ovšem cenu, záruku, servis a další podmínky řeší onen prodejce a není možné využívat autorizovanou síť Fordu v plném rozsahu.

Načítám