Hlavní obsah

Nejbrutálnější Mustang všech dob má přes 800 koní a slavný Nürburgring obkrouží rychleji než supersporty

Foto: Ford

Když Ford ohlásil příchod Mustangu GTD, lidé zírali s otevřenou pusou. Na dnešní dobu až vulgární sportovní auto se honosí mocným výkonem spojeným s řevem osmiválce podkresleným zpívajícím kompresorem, až z toho naskakuje husí kůže. Modrý ovál ovšem teď svoji bestii ještě vylepšil, a to proto, abyste s ní všem ostatním na Nürburgringu vytřeli zrak.

Článek

Mysleli jste si, že šílenější už to nebude? Ale kdepak, Ford nám opět ukázal, že když chce, tak umí postavit tuze zajímavá auta pro sportovní nadšence. Ke svému šílenému 800koňovému Mustangu GTD za několik milionů totiž přidal ještě paket Performance, který z auta dělá ještě větší bestii. A novinku ukázal pěkně stylově v Le Mans.

Model s karbonovou karoserií se v paketu Performance pyšní přepracovanou přední maskou s aerodynamickými prvky, větším předním splitterem, aerodynamicky optimalizovaným podvozkem a vylepšeným zadním křídlem pro snížení odporu vzduchu.

Aby bylo auto s paketem ještě lehčí, výrobce jej zbavil některých odhlučňovacích materiálů a sériová kola vyměnil za lehká, 20palcová, vyrobená z hořčíku.

Foto: Ford

Díky paketu Performance je Mustang GTD lehčí, ovšem Ford neřekl o kolik.

Samotný paket Performance je standardní součástí edice Carbon Series (ale volitelný i pro standardní GTD), která se navíc pyšní kapotou, střechou a zčásti zadní částí bez lakování jednou ze šesti hlavních barev dostupných i pro standardní GTD, a to světle červenou, tmavě červenou, šedou, černou, modrou a bílou.

K dispozici pro řadu Carbon Series jsou i rychlé pruhy v barvě karoserie nebo kontrastně lakované pruhy, stejně jako brzdové třmeny lakované modrou, červenou nebo černou barvou.

Odhalení interiéru

Interiér modelu GTD byl až dosud tajný, nicméně nyní už víme vše. Kabina Mustangu GTD ve všech variantách hostí anatomické sedačky Recaro spolu se zespodu zploštělým volantem s prémiovým polstrováním, prvky z uhlíkových vláken a s titanovými pádly, přičemž na volantu najdete ještě tlačítka pro nastavení tuhosti odpružení a režimu výfuku.

Na hlavní panel před otočný volič samočinné převodovky přibyla také dvě nová tlačítka pro přístup na záložku závodních aplikací a pro zvedání přední nápravy, což přijde vhod třeba před retardéry anebo na parkovištích.

Infosystém SYNC4 pohání Unreal Engine, což je špičkové rozhraní známé spíše ze světa videoher. Obraz se pak zrcadlí na hlavní dotykové obrazovce s úhlopříčkou 13,2 palce, zatímco důležitá jízdní data se promítají na konfigurovatelném 12,4palcovém digitálním přístrojovém štítu. Mustang GTD nabídne oproti ostatním mustangům také zčásti vlastní obrazovou grafiku.

Připomeneme, že pod kapotou vozu pracuje 5,2litrový osmiválec dopovaný kompresorem produkující přes 800 koní. Technickou zajímavostí je pak osmirychlostní automatická převodovka, která je kvůli rozložení hmotnosti umístěná vzadu (transaxle). A teď si poslechněte jeho zvuk!

Ford Mustang GTD a jeho zvuková symfonie.Video: Ford

Jedním z důvodů, proč Ford vylepšil svůj divoký Mustang GTD paketem Performance, je cíl pokořit legendární Nordschleife v čase pod sedm minut – tedy rychleji než mnoho supersportů! Nejostřeji nabroušený Mustang GTD s paketem Performance to zatím zvládl pouze v rámci počítačové simulace, ale prototypy už drtily trať pár týdnů zpátky. Má pro nás snad Ford schované nějaké překvapení na víkendový závod Le Mans, kde závodní Mustangy budou bojovat o vítězství v kategorii GT3…?

Oficiální objednávky pro tuhle šílenost už jsou otevřeny, ovšem jakožto zájemci o Mustang GTD jako takový si nejprve podáváte žádost o koupi. Obdobně jako u Fordu GT si automobilka sama vybere, komu svůj vůz za českou předpokládanou cenu 9 205 000 Kč prodá a za jakých podmínek.

Načítám