Hlavní obsah

Nástupce elektrického MG ZS odhalen únikem. Oblíbené čínské SUV se mění v nafouknuté MG4

Foto: Ministerstvo průmyslu a informačních technologií Číny

V Česku velmi oblíbené SUV MG ZS bude úplně končit, ovšem nikoli ve své spalovací variantě, nýbrž v té elektrické. Namísto něj dorazí na evropský trh zbrusu nový elektromobil, postavený na platformě MG4. Není proto s podivem, že se mu v mnoha ohledech až nápadně podobá.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Aby bylo na začátek jasno. Současné MG ZS se spalovacím i elektrickým motorem se už blíží ke konci svého životního cyklu, nicméně nahradí jej nová generace (odhalení možná už tento měsíc), ovšem pouze ryze spalovací.

Neznamená to však, že by MG ZS EV skončilo bez náhrady. Kdepak. Na internet totiž unikly fotografie chystaného nástupce, který stojí na platformě sdílené s MG4. Když se na model podíváte důkladněji, určité designové prvky MG4 v chystané novince uvidíte.

Jde například o světlomety umístěné hned pod kapotou, zatímco vzadu poznáváme typické prodloužení ve tvaru Y spojené s koncovými lampami. Nechybí ani střešní nosiče nebo dekorativní oplastování lemů blatníků dodávající vozu více SUV vzhled.

Foto: Ministerstvo průmyslu a informačních technologií Číny

Také záď je v rámci protažení podobná MG4.

Tajemný elektromobil prozatím bez oficiálního pojmenování (na zádi je ovšem nápis S5 EV) má debutovat začátkem příštího roku, ale už nyní jezdí minimálně ve Velké Británii maskované prototypy. Kromě toho díky informacím (a fotkám) od čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií víme ještě víc.

Nové elektrické SUV od MG má mít na délku 4 476 mm, na šířku 1 849 mm a na výšku 1 621 mm. S rozvorem nataženým na 2 730 mm tak půjde o nižší a širší SUV než dosavadní elektrické ZS.

Foto: Ministerstvo průmyslu a informačních technologií Číny

Uniklé fotky ukazují různá zpětná zrcátka a designy kol.

Technicky by vozidlo mohlo kopírovat pohonné portfolio MG4, což by znamenalo zástavbu elektromotorů o výkonech 170, 204 nebo 245 koní a jejich spojení s akumulátory o kapacitách 51, 64 nebo 77 kWh. Pokud by vznikla ostrá verze XPower, bavili bychom se o 435koňové čtyřkolce s baterkou o kapacitě 64 kWh.

Dojezdy by se dle variant mohly pohybovat od zhruba 300 do 500 km na jedno nabití. Výkon stejnosměrného nabíjení DC má předpoklad dosáhnout až 144 kW.

Foto: Ministerstvo průmyslu a informačních technologií Číny

Snímky odhalují také variantu se střešním oknem.

Cenově se pochopitelně zatím neví, ale výhled automobilky je dostat nové elektrické SUV pod cenu Kie EV3, Volva EX30, potažmo Kony od Hyundaie, tedy přibližně pod 870 000 Kč. A to vzhledem k uvaleným represivním clům na z Číny importované elektromobily asi nebude úplně snadné.

Každopádně v Česku stejně nejvíce frčí spalovací MG ZS, které na podzim prodejně doplní nedávno odhalené novogenerační MG HS. Automobilka Morris Garages nicméně elektromobily nezahazuje, naopak na platformě MG4 hodlá uvést ještě další a větší SUV hodné segmentu C, kde je třeba Škoda Enyaq, Renault Scenic a kam se chystá například Kia EV5 a další.

Načítám