Hlavní obsah

Na Nürburgring s celou rodinou: Porsche přiostřilo už tak ostrou 911 GT3, největší novinku však najdete vzadu

Foto: Porsche

Divoch v modernizovaném kabátě je tady. Německá automobilka Porsche vylepšila své ostré sportovní náčiní jménem 911 GT3 a spolu s ním také silniční provedení Touring. Zatímco po inženýrské stránce se auta dočkala na první pohled neviditelného přeladění, uvnitř přibyla jedna zásadní věc, která potěší rychlé tatínky.

Článek

Model 911 GT3 se poprvé objevil už v roce 1999 a představoval kombinaci auta pro každý den a okruhového speciálu. K 25. výročí přichází tento ostrý vůz po modernizaci s několika vylepšeními, která z něj dělají ještě nabroušenější pilu.

Designéři přepracovali přední i zadní části ve jménu aerodynamiky, vyššího přítlaku a optimalizace proudění vzduchu. Díky tomu, že Porsche sdružilo všechny potřebné svítící funkce do hlavních světlometů, uvolnil se prostor pro větší přívody vzduchu.

Vzadu byl přepracován difuzor, vstupy vzduchu, zadní kapota motoru a zadní křídlo ostré GT3 dostalo nové boční kryty. Významného vylepšení se dočkal rovněž podvozek, pneumatiky mají lepší přilnavost na mokru, přičemž volitelně si pořídíte dokonce okruhové obutí se silniční homologací.

Foto: Porsche

Porsche 911 GT3 je na snímcích bílé a má velké křídlo. GT3 s paketem Touring je zelené a spoiler má vysouvací.

Pokud by na vás syrová GT3 byla přece jen trochu divoká, můžete sáhnout po paketu Touring. Tehdy zmizí pevné křídlo, nahradí jej výsuvný spoiler a dojde k drobným retuším zádě.

Lovce kilogramů potěší základní hliníková odlehčená kola, volitelně nahraditelná ještě lehčími hořčíkovými. Nechybí ani lithium-iontová palubní baterie šetřící další čtyři kila. V nejlehčí konfiguraci váží Porsche 911 GT3 jen 1 420 kilogramů, tedy podobně jako základní naftová Octavia.

Jistou interiérovou revolucí jsou vůbec poprvé volitelná zadní sedadla pro GT3 Touring, to kdybyste na Nürburgring potřebovali vzít celou rodinu. Ale jestli řešíte spíše sebe, pak vás nejspíš zaujmou karbonová přední sedadla se sklopným opěradlem, integrovaným hrudním airbagem, výškovou (elektricky) i podélnou (mechanicky) regulací nebo výhřevem.

Alternativně výrobce nabízí na komfort zaměřená adaptivní sportovní sedadla s elektrickým nastavení v 18 směrech. To pro všechny, kteří na okruh vyrazí jen občas, ale jinak mají GT3 jako denní auto.

Foto: Porsche

Zadní sedadla? V Porsche 911 GT3 vůbec poprvé a pouze pro verzi Touring.

Oproti modernizované 911 se GT3 nestartuje tlačítkem, nýbrž tradičním otočným spínačem vlevo od volantu. Standardem je pak digitální přístrojový štít s možností zobrazení závodních displejů (RIP analogový otáčkoměr). Na přání je v nabídce i vnitřní ochranný rám.

Karbon, kam se podíváš

Aby model vyhovoval evropským emisním normám, dostal jeho atmosférický čtyřlitrový šestiválec dva filtry pevných částic a čtyři katalyzátory. Výkon neklesl, ale o 15 Nm se snížil točivý moment. Toho si za volantem ale určitě nevšimnete, protože jak šestistupňový manuál, tak i sedmistupňový dvouspojkový automat PDK mají převody zkrácené o osm procent.

Nová 911 GT3 zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,4 sekundy s převodovkou PDK a dosáhne maximální rychlosti 311 km/h. S manuálem za 3,9 sekundy, avšak dosáhne maximálky 313 km/h.

Porsche 911 GT3 a GT3 s paketem Touring na poutavém videu.Video: Porsche

Jak bývá u Porsche zvykem, máme tu řadu volitelných paketů. Weissach je pro všechny závodníky, protože ostrému modelu GT3 přináší např. karbonovou střechu, stabilizátory, boční panely křídla, horní kryty zpětných zrcátek, úchyty zrcátek a další.

Uvnitř je čalounění z mikrovlákna doplněné kůží, přístrojová deska pokrytá antireflexním materiálem, kliky dveří a dveřní odkládací sítě z karbonu. Za další příplatek dostanete karbonovou klec nebo odlehčená kola.

Leichtbau určený pro GT3 Touring nahrazuje standardní materiály pro střechu, stabilizátor, spojovací tyče a panel zadní nápravy karbonem (uhlíkové vlákno). Součástí paketu jsou lehká hořčíková kola, odlehčené dveřní výplně a u konfigurací s manuálem i zkrácená řadicí páka.

Paket Clubsport nabízený k ostré GT3 zahrnuje ocelovou ochrannou klec, šestibodový bezpečnostní pás řidiče a ruční hasicí přístroj. Navíc si musíte připlatit ještě sportovní skořepinové sedačky.

Mimo toho si svoje modernizované Porsche 911 GT3 a GT 3 Touring můžete různě individualizovat nebo využít jedinečné možnosti koupě s vaším autem sladěných hodinek. Oba modely bude možné konfigurovat a objednávat do konce roku 2024. A základní česká cena? Počítejte okolo 5 milionů korun.

Načítám