Hlavní obsah

Na český trh dorazilo auto, které chce cenou zatopit i nedostižné Dacii. A to má ještě největší trumf teprve v rukávu

Foto: Dongfeng

Všeobecná noční můra evropských automobilek se zase o kousek více přiblížila realitě. Cenově dostupný čínský elektromobil Dongfeng Box, známý také jako Nammi 01, dorazil do Česka. Začíná rovnou ve vrcholném provedení a útokem bere jak Dacii Spring, tak Citroën ë-C3. Navíc, ten největší trumf si vůz nechává až na konec roku.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

O příchodu levného kompaktního čtyřmetrového elektromobilu od Dongfengu jsme vás informovali koncem ledna tohoto roku, kdy se model představil jakožto Nammi 01, pro evropský trh jej však výrobce pojmenoval Box (v překladu krabice).

Nyní má Box o délce plus minus Škody Fabia české ceny a známou výbavu, přičemž je nanejvýš jasné, že se tento cenově dostupný elektromobil vydává konkurovat jak omlazené Dacii Spring, tak fungl novému Citroënu ë-C3.

Čínská předokolka se nabízí ve třech výbavách, a to E1, E2 a E3, k níž se vážou lithium-železo-fosfátové trakční akumulátory o kapacitách 31,4 kWh (E1) a 42,3 kWh (E2, E3). Výkon elektromotoru je pro všechny výbavy stejný a činí 95 koní, zatímco točivý moment dosahuje hodnoty 160 Nm.

Co se týče dojezdu, tak městský Box zvládne v základu 240 km na jedno nabití, zatímco s větším akumulátorem 340 km. Zrychlení z nuly na sto je 10,6 sekundy a maximálka 140 km/h.

Foto: Dongfeng

Na délku má auto lehce přes 4 metry, Škoda Fabia asi 4,1 metru.

Pro srovnání, Dacia Spring se prodává ve specifikacích o výkonech 45 koní (125 Nm) a 65 koní (113 Nm), vždy s lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 26,8 kWh. Dojezd vozu pak činí 225 km, respektive 228 km na jedno nabití.

To Citroën ë-C3 se u nás zatím prodává s lithium-železo-fosfátovým akumulátorem o kapacitě 44 kWh, který živí elektromotor o 113 koních a 120 Nm síly. Dojezd je pak dle výbavy buď 321 km, nebo 326 km na jedno nabití.

Foto: Plastonic

Dongfeng Box se doma jmenuje Nammi 01.

V základní výbavě Boxu E1 najdete diodové lampy, předehřev baterie, šest airbagů, světelný senzor, bezklíčový vstup od řidiče, multimediální systém se čtyřmi reproduktory, bezdrátovou nabíječku mobilu, automatickou klimu, sedadla čalouněná PVC materiálem, povinný balík bezpečnostních asistentů, zadní senzory, zadní kameru, tempomat a lité disky.

Výbava E2 přidává jen větší trakční akumulátor, proto musíme jít až k výbavě E3, kde je navíc automatické přepínání světel z potkávacích na dálkové a zpět, šest reproduktorů namísto čtyřech, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s výhřevem a ventilací (spolujezdec má smůlu), přední parkovací senzory, 360stupňový parkovací systém a adaptivní tempomat.

Čínský elektromobil následně kryje záruka trvající 3 roky nebo 100 000 km, trakční baterii potom garance 8 let nebo 150 000 km.

Dongfeng Box startuje ve výbavě E3 na částce 569 900 Kč, ceny levnějších provedení by měly být známy koncem tohoto roku, nicméně se očekává, že základ E1, tedy eso z rukávu, bude za příjemných 449 000 Kč, zatímco E2 se asi přehoupne přes půl milionu korun. Dacia Spring se pak dle výbavy prodává od 419 900 Kč do 494 900 Kč, Citroën ë-C3 za 630 000 Kč nebo 715 000 Kč.

Načítám