Hlavní obsah

Mysleli jsme, že už neexistuje. Renault vrací do hry normální auto s velkým kufrem a motorem bez špetky elektrifikace. Za fantastickou cenu

Foto: Renault

Elektromobilně uvažující člověk nazve takové auto dinosaurem, zatímco jiný mu říká normální. Každopádně francouzský Renault vrací do hry sedan Megane GrandCoupé s prostorným zavazadelníkem a přeplňovaným čtyřválcem bez elektrifikace. Navíc jeho cena je zajímavá a výbava neméně atraktivní.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Renault pochopil, že se Češi do elektromobilů zrovna moc nehrnou, a tak pro ty zákazníky, kterým plné či částečné bateriové pohony nevoní, vrátil do prodeje Megane čtvrté generace v karoserii sedan, marketingově pojmenovaný GrandCoupé.

Karoserie znovuobnoveného modelu se nabízí v šesti barvách, základní lak je bílý, zatímco modrý, modrošedý, šedý a černý je za příplatek 18 000 Kč a vínový za 22 000 Kč. Atraktivní design exteriéru ještě doplňují volitelné (pro základ +15 000 Kč) diodové světlomety s denním svícením ve tvaru mamutích klů a maska chladiče ozdobená chromovými akcenty. K dispozici jsou také disky kol o velikostech od 16 do 18 palců.

Foto: Renault

Karoserie sedan není v Česku u aut nižší střední třídy zrovna hojně vyhledávaná, na druhou stranu Renault nabízí zajímavou cenu.

Interiér je poté v tradičním rozvržení s řadou fyzických tlačítkových ovladačů, taková parkovací brzda už je ale elektrická. To má své výhody. Automobil se nevyhnul digitalizaci, byť jeho displeje nejsou přehnaně obrovské.

V základní výbavě pojmenované Evolution se nachází dvouzónová automatická klimatizace, zadní parkovací kamera a zadní parkovací senzory, balíček povinných asistenčních systémů, elektricky ovládaná okna, digitální sedmipalcový přístrojový štít, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a ocelové disky R16.

Foto: Renault

Uspořádání interiéru je konvenční, stále zde najdeme řadu fyzických ovladačů.

V rámci příplatků si k základu můžete dopřát třeba za 3 000 Kč zatmavená zadní okna, za 10 000 Kč lité šestnáctky, za 5 000 Kč bezklíčový vstup i start, za dalších 5 000 Kč výhřev sedadel.

Ve druhém výbavovém stupni Techno najdete navíc diodová přední světla, elektricky sklopná zpětná zrcátka, přední parkovací senzory, čtyři jízdní režimy, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, zadní loketní opěrku, ambientní osvětlení interiéru, polokožené čalounění sedadel a 17palcová litá kola.

Foto: Renault

V rámci příplatků se objevuje třeba panoramatická střecha, vyhřívané sedačky nebo lepší multimédia.

Mezi příplatky je zajímavý paket obsahující adaptivní tempomat a samočinné přepínání dálkových světel za 12 000 Kč, potažmo paket s většími displeji přístrojovky a multimédií, navigací a s prémiovým audiosystémem za 20 000 Kč. Za 25 000 Kč můžete mít ještě panoramatickou střechu se střešním oknem nebo si za 15 000 Kč koupíte 18palcová litá kola.

Zavazadlový prostor modelu Megane GrandCoupé se řadí mezi objemné a pojme 550 litrů. Přístup do něj si můžete ještě zpříjemnit elektrickým otevíráním, a to pro výbavu Techno za 10 000 Kč navíc.

Pohonná jednotka se nabízí jediná, a to přeplňovaný benzinový čtyřválec bez špetky elektrifikace, který má výkon 140 koní a točivý moment 240 Nm posílaný výhradně na přední nápravu skrze buď šestirychlostní manuál, nebo sedmirychlostní dvouspojkový automat.

Renault Megane GrandCoupé startuje od 469 000 Kč za výbavu Evolution s manuálem, zatímco od 504 000 Kč se prodává výbava Techno s totožnou převodovkou. Chcete-li automat, pak za výbavu Techno zaplatíte 554 000 Kč. Záruka je standardně 5 let nebo 100 000 km, za 11 590 Kč rozšířitelná na 150 000 km. Prodejci značky už přijímají objednávky, první vozy do salonů fyzicky dorazí koncem letošního léta.

Načítám