Článek
Psalo se léto roku 2023, kdy modernizovaný Peugeot 208 vytasil své drápy a překvapil nabídkou motorizací, jelikož se pod jeho kapotu dostaly také úsporné hybridy. Čas se ovšem posunul, takže nejmenší lev francouzské značky Peugeot dorazil i na český trh.
A s sebou si kromě slušivého kabátku a porce technologií přibalil rovněž český ceník, kde najdou potěšení jednak vyznavači klasických benzinových motorů, ale také milovníci elektrifikace.
Úplně základní jednotkou vozu je totiž přirozeně dýchající zážehový tříválec 1,2 litru o výkonu 75 koní (118 Nm), který je ve výhradní kombinaci s pětirychlostním manuálem určený především do města.
Ryze atmosférickou motorizaci poté doplňuje duo přeplňovaných tříválcových dvanáctistovek o výkonu 100 koní (205 Nm), které se pojí v prvním případě s šestirychlostním manuálem a v tom druhém s osmirychlostním automatem.
Cenově pak nejlevnější (základní) Peugeot 208 stojí 380 000 Kč, zatímco 100koňové provedení s manuálem vyjde na 405 000 Kč a s automatem na 455 000 Kč.
Přechodem k elektrické verzi jsou poté úsporné mild-hybridní (48 V) tříválcové zážehové jednotky 1,2 litru, které jsou naladěné na 100 koní (205 Nm) nebo 136 koní (230 Nm), ovšem vždy spárované s šestirychlostním automatem se zastavěným elektromotorem.
Výchozí mild-hybrid stojí od 495 000 Kč, zatímco ten silnější se pojí pouze s nejvyšší výbavou (GT), proto vyjde na 599 000 Kč.
Vyznavači plné elektromobility se dočkají buď základního provedení o 136 koních (260 Nm) s akumulátorem o kapacitě 50 kWh a dojezdem až 362 km na jedno nabití, popřípadě mohou sáhnout po verzi s modernizovaným trakčním ústrojím s výkonem 156 koní (260 Nm) i s vylepšeným akumulátorem, jehož kapacita je 51 kWh, nicméně dojezd díky inovacím činí až 409 km na jedno nabití.
Výchozí elektrické provedení e-208 se v Česku prodává od 770 000 Kč, zatímco vylepšený elektromobil je zatím spojen pouze s nejvyšší výbavou (GT), proto stojí 895 000 Kč.
Tří výbavy a něco navíc pro elektro
A co najdeme v základu? Výchozí výbavový stupeň Active nabízí například 6 airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní počítač, základní balíček obsahující také nové povinné asistenty, LED lampy vpředu i vzadu, manuální klimu, i-Cockpit s analogovými budíky, elektricky ovládaná okna i zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče, světelný senzor, základní multimediální systém s kompatibilitou Apple CarPlay / Android Auto, centrál s dálkou a 16palcové plecháče s ozdobnými kryty.
Druhý stupeň Allure přináší navíc třeba elektrickou parkovací brzdu, přední a zadní parkovací senzory, digitální přístrojový štít v rámci pracoviště řidiče jménem i-Cockpit, zatmavená skla, automatickou klimu, dešťový senzor, fotochromatické středové zrcátko, kombinované textilní čalounění, pokročilý multimediální systém s navigací, volič jízdních režimů či 16palcové liťáky.
Vrcholem je stupeň GT, díky němuž auto přijede vybavené ještě například couvací kamerou, vylepšenými LED světly, 3D i-Cockpitem, koženým volantem, bezklíčovým vstupem i startem, ambientním osvětlením interiéru, sportovními sedadly, prémiovým textilním čalouněním se zeleným prošíváním, indukční nabíječkou mobilů (15 W), hliníkovými pedály, černou stropnicí nebo se 17palcovými liťáky.
Elektrická verze e-208 má vždy třífázovou palubní nabíječku 11 kW, nabíjecí kabel 22 kW pro wallbox či do stanice, nastavitelnou rekuperaci, programovatelnou klimatizaci nebo také povinnou akustickou výstrahu aktivní do rychlosti jízdy 30 km/h.
Na auto dostanete základní garanci 5 let nebo 60 000 km, zatímco u elektromobilu je ještě 8letá záruka na trakční baterii (kapacita min. 70 %) omezená na 160 000 km. Automobil je už v prodeji, takže pokud vás Peugeot 208 či e-208 zaujal, můžete směle vyrazit k nejbližšímu značkovému prodejci.