Hlavní obsah

Modernizovaný Fiat Panda má české ceny. Šikovné malé auto koupíte za slušný peníz, za nejdražší verzi se však rozhodně vyplatí připlatit

Foto: Fiat

Přestože nová (Grande) Panda od Fiatu byla už odhalena a je zatraceně „cool“, na český trh se v tichosti dostala současná generace po lehké modernizaci. Má atraktivní základní cenu, ovšem složením výbavy vás stejně nutí do příplatků. Dokonce natolik, že raději sáhnete po té nejvyšší výbavě.

Článek

Ačkoli je nová generace populární Pandy už odhalená, ještě nějaký čas potrvá, než ji začneme potkávat na silnicích. Do té doby nicméně stojí za to dát šanci i současnému medvídkovi od Fiatu, protože ten po lehké modernizaci stále platí za zajímavý.

Připomeneme, že současný model Panda je malý městský vůz, který na rozdíl třeba od Suzuki Ignis nebo Mitsubishi Space Star přežil „unijní čistku“ ve smyslu nasazení nových povinných systémů včetně superotravného upozornění na překročení rychlosti.

Výsledkem spolu s věčným tlakem na emise je, že auto nabízí jedinou motorizaci a jedinou převodovku. Konkrétně jde o zážehový litrový mild-hybridní tříválec o 70 koních spojený s šestirychlostním manuálem, který jsme mimo jiné testovali u minulé generace Fiatu 500.

Foto: Fiat

Panda po modernizaci má jediný motor, a to mild-hybridní tříválec.

Na druhou stranu je třeba upozornit, že Panda má bez řidiče hmotnost jen 980 kg a papírovou průměrnou spotřebu 5 litrů na sto, takže do města ideální. Sice pohonem ne tak efektivní jako třeba plně elektrická Dacia Spring, ale ta má zase řadu jiných nevýhod.

Každopádně modernizovaná Panda startuje od příjemných 359 900 Kč a má v základu například 6 airbagů, povinné asistenty, posilovač řízení s režimem vysokého účinku (jedním prstem otáčíte volantem), nárazníky v barvě karoserie, 14palcové plecháče, 4 místa k sezení, elektrická okna vpředu, klimu (!) nebo zadní parkovací senzory.

Foto: Fiat

Pandina je zajímavá i zevnitř, například čalouněním sedadel.

Jenže také několik důležitých prvků nemá. Elektrická zrcátka s výhřevem, výškově stavitelné sedadlo řidiče, tempomat, rádio a ovládání rádia na volantu jsou v paketu za 20 000 Kč a další 4 000 Kč dáte za pětimístné provedení. To máme už 383 900 Kč.

A tady se vyplatí sáhnout po nejvyšší výbavě nazvané Pandina, která navíc přidává například kompletní soft-roadově vypadající exteriérový i interiérový paket (viz fotky), 15palcová ocelová kola, větší multimédia s podporou Apple CarPlay i Android Auto, mlhovky vpředu, samočinné přepínání dálkových světel, dešťový a světelný senzor.

Pandina stojí 409 900 Kč, takže proti základu s pakety rozdíl 26 000 Kč. Celkem jasně z toho vyplývá, že pokud Pandu nemáte na rozvoz pizzy, tak má smysl si pořídit Pandinu, byť za ni zaplatíte víc a je na zrychlení z nuly na sto (13,9 s / 14,7 s) i maximálku (164 km/h / 155 km/h) pomalejší než základ.

Na všechny vozy poskytuje Fiat zákonnou dvouletou záruku bez omezení kilometrů a dodatečné tři roky smluvní záruky s omezením do nájezdu nejvýše 100 000 km. Dvouletá záruka se vztahuje rovněž na lak, na prorezavění karoserie je pak krytí 8 let.

Načítám