Článek
Loni touhle dobou jste už mohli objednávat druhou generaci Mitsubishi ASX, které přestoupilo ze segmentu SUV-C o kategorii níže, obléklo si kabát Renaultu Captur a sundalo z něj francouzská loga.
Tedy rok a kousek po uvedení na náš trh přichází faceliftovaná verze, která musí následovat jízdní řád Capturu, proto se objevuje tak nezvykle brzy. Jasně, jde stále o přestrojený Renault, nicméně nabídne vlastní loga, kola, upravené nárazníky a specifickou přední masku.
Tento automobilkou nazývaný aktivní sportovní crossover nabídne v základu zážehový litrový tříválec s turbem o výkonu 67 kW (91 k) a síle 160 Nm, který spolupracuje s šestirychlostním manuálem a slibuje spotřebu 5,7 litru na sto.
Další volbou je mild-hybridní zážehová čtyřválcová třináctistovka, která v kombinaci s šestirychlostním manuálem nabídne výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 260 Nm, zatímco ve spojení se sedmirychlostním automatem je výkon agregátu 116 kW (157,7 koně) a krouťák 270 Nm.
Spotřeba mild-hybridu s manuálem pak činí 5,7 litru na sto, přičemž s automatem se bavíme o 5,8 litru paliva na sto ujetých kilometrů.
Zájemci o hybridní motory uvítají zážehovou čtyřválcovou šestnáctistovku spojenou s multimódovou převodovkou (2 stupně pro elektro a 4 pro benzin), která se pyšní celkovým výkonem 105 kW (142,7 k), točivým momentem 144 Nm pro spalovací, respektive 205 Nm pro elektrický motor a spotřebou pod pět litrů na sto.
Pohony ovšem nejsou žádné novinky, protože je znáte z předchozího provedení, nicméně revoluce nastala v oblasti infosystému, a to opět díky Renaultu. Ten opustil vlastní rozhraní a podobně jako třeba u Australu přešel na to automobilové od Googlu.
A to znamená přístup ke službám tohoto amerického gigantu včetně perfektních online map a k dalším aplikacím. Modernizované SUV ASX se díky této integraci tedy stává daleko použitelnějším pro reálný svět a každodenní (nejen) motoristické fungování.
Nové ASX bude na český trh uvedeno na podzim tohoto roku a kryto pětiletou garancí omezenou na 100 000 km. Hybridy navíc získají osmiletou záruku na akumulátor limitovanou nájezdem do 160 000 km. Do doby tržní premiéry nicméně očekáváme ještě představení plug-in hybridu, který se v prvotním provedení chlubil papírovou spotřebou do 1,4 litru na sto.