Hlavní obsah

MG ukázalo novou generaci jednoho ze svých klíčových modelů. Doma se prakticky neprodává, v Česku ale boduje

Foto: MG

V Číně prakticky neprodávané, v Evropě nadále expandující. To je MG4 z dílen koncernu SAIC, které se nyní představuje v nové generaci. Mimo designových změn inspirovaných sporťákem Cyberster auto shodilo na hmotnosti a osvojilo si novou techniku.

Článek

Hatchback MG4 byl jedním z prvních moderních čínských elektromobilů, které dosáhly mezinárodního úspěchu. Ovšem čím více rostl mimo Čínu, tím více upadal doma. Po uvedení v roce 2022 MG prodávalo na 5 tisíc kusů MG4 za měsíc, ovšem od roku 2023 začaly prodeje významně klesat. A to tak moc, že v únoru 2025 značka MG udala v Číně jen 13 (ano třináct) kusů MG4.

Foto: Jiří Čermák pro MG Motors Czech

Pro srovnání, toto je současné MG4. Které se vám líbí víc?

Auto se do jisté míry chytlo i na českém trhu, jelikož jen vloni se u nás prodalo 284 vozů, což je o něco více než modelů Volkswagen ID.3 (227 aut), ale podstatně méně než Modelu 3 od Tesly (1 644 kusů).

Foto: MG

Nové MG4 nám lehce narostlo do rozměrů a zakulatilo se.

MG každopádně pilně pracovalo na nové generaci, která nám rozměrově lehce narostla. Na délku nová čtyřka měří 4 395 mm (+108 mm), na šířku má 1 842 mm (+6 mm), výškově narostla na 1 551 mm (+35 mm) a rozvor se protáhl o 45 mm na celkových 2 750 mm.

Příď je zcela jiná, kdy nové provedení opustilo ostré linie i agresivní hrany a zaujalo designový jazyk záhybů, křivek a obloučků. Jiná jsou pochopitelně i světla, nárazníky, maska či kapota.

Kola dělají auto, proto se designéři SAIC-MG, kam mimochodem zamířil designér Josef Kabaň (toto však jeho práce nejspíš ještě nebude), zaměřili i na vzhled 16palcových a 17palcových liťáků.

Foto: MG

Designéři zamakali i na designu litých kol.

Zvláštní pozornost pak byla jistě věnována zádi, která už v původním MG4 platila za velmi specifickou. Koncové lampy inspirované sportovním roadsterem Cyberster totiž spojuje světelná lišta a nechybí ani světelné podpisy ve tvaru šipek.

Zatímco původní MG4 se nabízelo (a dosud nabízí) s elektromotory o výkonech 170, 204 a 245 koní, potažmo 435 koní u provedení XPower, novinka byla prozatím ohlášena jen s jednou pohonnou jednotkou naladěnou na 163 koňských sil. Ačkoli další varianty mohou být nasazeny později.

Současná čtyřka v základu váží 1 545 kg bez řidiče a 1 620 kg s normovaným 75kg řidičem, nicméně novinka nasadila odtučňovací kúru a shodila na 1 485 kg.

Auto se v Číně ještě schvaluje, nicméně hotovo bude pravděpodobně co nevidět. Jenom pozor, na některých trzích se vůz může (ale také nemusí) jmenovat MG3 EV nebo E5, tyto názvy si výrobce zaregistroval právě pro novou generaci MG4.

Líbí se vám nové MG4, nebo máte raději to původní?
Nové kulaté MG4 se mi líbí víc.
37,5 %
Je to tak na stejno.
4,8 %
Více se mi líbí původní ostřejší MG4.
26,1 %
Nelíbí se mi ani jedno.
31,6 %
Celkem hlasovalo 502 čtenářů.
Načítám