Hlavní obsah

Mazda má elektromobil s dojezdem 1 300 kilometrů. Pomáhá si jednoduchým fíglem

Foto: Mazda

Japonská Mazda konečně představila bližší specifikace svého vlajkového sedanu EZ-6, který se vyznačuje aerodynamickým střihem a novým designovým jazykem. To není nic převratného, ovšem fakt, že tahle elektricky poháněná novinka dojede 1 300 kilometrů, je hodně impozantní. Ale přece jen, není někde háček?

Článek

Mazda představila svůj vlajkový model EZ-6 už dříve na autosalonu v Pekingu, ovšem na bližší specifikace byla poněkud skoupá. Tedy až doteď.

Aerodynamický sedan s délkou 4 921 mm a rozvorem 2 895 mm má podobné rozměry jako Toyota Camry, je navržen v duchu nového designového jazyka, který reprezentují například štíhlé diodové lampy nebo zadní sdružené svítilny.

Kromě toho má sedan zapuštěné kliky dveří, skleněnou střechu a aerodynamicky laděná 19palcová kola. Volitelně se auto nabízí s aktivním spoilerem nebo elektricky ovládaným víkem kufru, které lze aktivovat i hlasem.

Foto: Mazda

Sedan měří na délku skoro pět metrů a vyznačuje se aerodynamickým designem.

Uvnitř nečekejte záplavu tlačítek, ale minimalistickou kabinu s 10,1palcovým digitálním přístrojovým štítem a hlavní 14,6palcovou dotykovou obrazovkou. Sedadla i volant jsou čalouněná kůží, nechybí dvouzónová digiklima, audiosystém se šesti reproduktory nebo bezdrátová nabíječka mobilů o výkonu 50 W.

Vyšší výbavy mají vyhřívaný volant, ventilovaná a vyhřívaná sedadla, prémiové hi-fi od Sony se 14 reproduktory nebo třeba ambientní osvětlení o 64 barvách.

Pohonné jednotky nabízí Mazda pro EZ-6 dvě. Čistě elektrická varianta má zadní elektromotor o výkonu 258 koní a točivém momentu 320 Nm, který čerpá energii z trakčního akumulátoru o kapacitě buď 56,1 kWh, nebo 68,8 kWh.

Foto: Mazda

Palubní deska je minimalistická a většina ovládacích funkcí přesunutá do dotykového displeje.

První provedení poskytuje dojezd až 480 km dle čínské normy CLTC (369 WLTP), zatímco druhé až 600 km (462 km) na jedno nabití.

Druhá varianta už je zajímavá, protože nabízí dva trakční akumulátory. Jeden o kapacitě 18,9 kWh a druhý s kapacitou 28,4 kWh. Oba dva pak živí jeden elektromotor s výkonem 218 koní a silou 320 Nm.

Jenže je tu ještě jeden pomocník, a to atmosférická čtyřválcová patnáctistovka o výkonu 95 koní, která slouží jako prodlužovač dojezdu, protože nabíjí trakční akumulátor.

Řečí čísel se čistě elektrický dojezd bez prodlužovače pohybuje na hranici 105 km (WLTP 81 km), respektive 160 km (WLTP 123 km) s větším akumulátorem. Jakmile se do akce zapojí benzinový motor, vzroste dojezd na 1 300 km dle CLTC, tedy na 1 000 km dle WLTP.

Mazda EZ-6 začíná v Číně na sumě v přepočtu 460 000 Kč, zatímco varianta s prodlouženým dojezdem stojí od 526 000 Kč. Evropské ceny a konkrétní dostupnost zatím nebyly oznámeny.

Elektromobily s prodlužovači dojezdu jsou v Číně čím dál hojněji nabízené a pomalu se dostávají také do Evropy, což by mohlo mnoha lidem usnadnit přechod na elektromobilitu. Přece jen nabízí jistotu spalováku a vlastnosti elektromobilu. Oslovily by i vás?

Byl by pro vás elektromobil se spalovacím motorem jako generátorem energie vhodné řešení vaší mobility?
Jasně, je to skvělý kompromis.
13,2 %
Ne, volil bych čistý elektromobil.
10,2 %
Ano, ale pouze při dobré ceně.
56,7 %
Vůbec, zůstávám věrný spalovákům.
19,9 %
Celkem hlasovalo 1551 čtenářů.
Načítám