Článek
Italský sedan Maserati Quattroporte a SUV Levante hlásí definitivní konec dvakrát přeplňovaného motoru 3,8 litru o osmi válcích, který byl navržen odborníky Ferrari. Z továrny Mirafiori vyjel poslední osmiválcový model, konkrétně zakázkové Quattroporte v edici Grand Finale (na úvodním snímku), které zamíří k zákazníkovi do Spojených států amerických.
Jde vlastně o přirozený vývoj, protože modely Ghibli, Quattroporte i Levante sdílely stejnou platformu a vyrábět se začaly již před dekádou (Quattroporte a zkrácené Ghibli již v roce 2013, Levante se přidalo v roce 2016). Současně navzdory špatným finančním výsledkům za první pololetí letošního roku a všeobecném útlumu zájmu zákazníků o elektromobily se firma stále drží strategie Folgore BEV s cílem stát se od roku 2028 čistě elektrickou značkou.
S tím souvisí i vývoj plně elektrických nástupnických modelů Quattroporte a Levante, přičemž SUV bychom se měli dočkat dříve než v roce 2028, kdy má dorazit bateriově poháněné Quattroporte. Vývoj vlajkového sedanu byl totiž odsunut, jelikož se automobilce nedaří dosáhnout dojezdu na jedno nabití přes 600 km.
Přestože motory V8 skončily, stále ještě můžete sáhnout po doprodávaných šestiválcových verzích Ghibli, Quattroporte i Levante. Brzy však v modelové nabídce Maserati zůstane jen SUV Grecale, kupé Granturismo, kabriolet Grancabrio a supersportovní MC20.
Šéf Stellantisu Carlos Tavares před časem naznačil, že by nevýdělečné značky koncernu mohly být na prodej. Maserati by se to však prý týkat nemělo. I přes dosavadní nepřesvědčivé obchodní výsledky do ní Stellantis nalil hodně peněz, takže stále doufá, že se značka zvedne a začne vydělávat.