Hlavní obsah

Maserati skončilo s motory Ferrari V8: Po Ghibli se musíme rozloučit i s Quattroporte a Levante

Foto: Maserati

Někdo by možná řekl, že se zástupci Maserati aktuálně střelili do nohy, ale oni vidí budoucnost v plné elektrifikaci. A to už za pár let. V duchu této strategie italská značka spadající pod koncern Stellantis zařízla motor V8 navržený Ferrari, a navíc odmítla to, že by měla být určena k prodeji.

Článek

Italský sedan Maserati Quattroporte a SUV Levante hlásí definitivní konec dvakrát přeplňovaného motoru 3,8 litru o osmi válcích, který byl navržen odborníky Ferrari. Z továrny Mirafiori vyjel poslední osmiválcový model, konkrétně zakázkové Quattroporte v edici Grand Finale (na úvodním snímku), které zamíří k zákazníkovi do Spojených států amerických.

Jde vlastně o přirozený vývoj, protože modely Ghibli, Quattroporte i Levante sdílely stejnou platformu a vyrábět se začaly již před dekádou (Quattroporte a zkrácené Ghibli již v roce 2013, Levante se přidalo v roce 2016). Současně navzdory špatným finančním výsledkům za první pololetí letošního roku a všeobecném útlumu zájmu zákazníků o elektromobily se firma stále drží strategie Folgore BEV s cílem stát se od roku 2028 čistě elektrickou značkou.

S tím souvisí i vývoj plně elektrických nástupnických modelů Quattroporte a Levante, přičemž SUV bychom se měli dočkat dříve než v roce 2028, kdy má dorazit bateriově poháněné Quattroporte. Vývoj vlajkového sedanu byl totiž odsunut, jelikož se automobilce nedaří dosáhnout dojezdu na jedno nabití přes 600 km.

Foto: Maserati

Šmitec. Poslední osmiválec vyroben, podepsán, odeslán v autě do USA.

Přestože motory V8 skončily, stále ještě můžete sáhnout po doprodávaných šestiválcových verzích Ghibli, Quattroporte i Levante. Brzy však v modelové nabídce Maserati zůstane jen SUV Grecale, kupé Granturismo, kabriolet Grancabrio a supersportovní MC20.

Šéf Stellantisu Carlos Tavares před časem naznačil, že by nevýdělečné značky koncernu mohly být na prodej. Maserati by se to však prý týkat nemělo. I přes dosavadní nepřesvědčivé obchodní výsledky do ní Stellantis nalil hodně peněz, takže stále doufá, že se značka zvedne a začne vydělávat.

Související témata:
Maserati Quattroporte
Načítám