Hlavní obsah

Luxusní Voyah Free 318 je elektromobil na benzin s dojezdem 1 500 km, stojí jako lepší škodovka. A prodává se i u nás

Foto: Voyah

A protože jde o čínské auto, jde v něm přespat. Na to jsou Číňané až ujetí.

Čínské vozy se na evropský trh valí jako lavina, kterou nejspíš nezastaví ani nedávno uvalená cla na elektromobily. Do Česka na této vlně dorazil jeden vůz, jenž by mohl zaujmout i odpůrce bateriově poháněných aut, protože nabízí kombinovaný dojezd skoro 1 500 km, luxus na úrovni prémiové značky a hodně zajímavou cenu.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Slyšeli jste už o čínské značce Voyah spadající pod státní podnik Dongfeng? Na některých trzích je známá jako Lantu a její produktové portfolio není široké, nabízí jen čtyři modely. Jedním z nich je i 4,9 metru dlouhé SUV (tedy delší než druhý Kodiaq) nazvané Free 318, které se pyšní kombinovaným dojezdem skoro 1 500 km a luxusními materiály uvnitř.

Jde o takový přechod mezi elektromobilem a spalovacím vozem, podobně jako třeba u Mazdy MX-30 REV. Voyah Free 318 sice v sobě má zabudovaný zadní elektromotor nebo dva elektromotory v případě čtyřkolky, trakční akumulátor s kapacitou 43 kWh, ale také přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5 litru sloužící jako generátor elektrické energie.

Řečí čísel to znamená nejvyšší kombinovaný výkon 272 koní a točivý moment 410 Nm u Free 318 se zadním pohonem nebo výkon 489 koní a točivý moment solidních 720 Nm v případě čtyřkolky.

Neméně impozantní je i zrychlení z nuly na sto za 7,6 sekundy, respektive za 4,5 sekundy u modelu s pohonem všech kol. Nejvyšší rychlost je 180 km/h u zadokolky a 200 km/h u čtyřkolky. Obě varianty pak čerpají benzin z nádrže o kapacitě 56 litrů.

Foto: Voyah

Rozměry vozu jsou 4 905 × 1 950 × 1 645 mm a rozvor činí 2 960 mm.

A teď k dojezdům, kde to začíná být zajímavé, ovšem opět se nám tu motají dvě homologační normy. Ta čínská, velmi optimistická, nazvaná CLTC. A ta evropská, méně optimistická, pojmenovaná WLTP.

Podle CLTC Voyah Free 318 zvládne ujet bez kapky benzinu na jedno nabití 318 km a s plnou benzinovou nádrží celkem 1 458 km. Podle WLTP jde nicméně o 245 km, respektive 1 122 km. Čtyřkolka nabízí dle CLTC elektrický dojezd 259 km, kombinovaný pak 1 357 km. Dle WLTP ovšem 199 km a 1 044 km.

Výbavově vůz útočí na prémii, takže v rámci standardu nabídne diodové osvětlení vpředu i vzadu, 20palcová litá kola, výsuvné kliky dveří, elektricky ovládané páté dveře nebo třeba vzduchový podvozek.

Foto: Voyah

Interiér platí za luxusní a útočí na prémiový segment.

Uvnitř na vás čeká osm airbagů, balík bezpečnostních asistentů, noční vidění (!), panoramatický parkovací systém, palubní vůně, klimatizace s filtrem, akustická skla, bezklíčové odemykání, masážní sedadla vpředu a dlouhá palubní deska se třemi informačně-zábavnými displeji.

V příplatcích se pak za bezmála 20 tisíc objevuje metalický lak a za 120 tisíc speciální ochranná fólie karoserie značky Magnus Pro se samozacelovací vrstvou chránící proti poškrábání.

Slušná je i samotná pětiletá záruka, ovšem omezená na 80 000 km. Za trakční akumulátor výrobce ručí osm let nebo 130 000 km.

Cena za Voyah Free 318

A teď to nejzajímavější. Cena. Čekali byste nějaké dva miliony, jenže je to podstatně méně. Zadokolka Free 318 začíná na částce 1 464 900 Kč a čtyřkolka stojí 1 539 000 Kč, tedy podobně jako vybavený naftový Kodiaq. A to je na prémiové SUV pracující na bázi elektromobilu se spalovacím motorem suma velmi slušná, navíc když zohledníme bohatou základní výbavu.

Na papíře tedy vůz vypadá lákavě, ovšem uvidíme, jaký bude naživo. Stále jde o čínský model, takže může mít určité „nepříjemné“ kompromisy. První kusy by každopádně měly dorazit co nevidět a pak to rozsekneme!

Načítám