Hlavní obsah

Lexus nacpal hybrid i do svého superluxusního obřího teréňáku LX. Gigant by tak mohl být úspornější, Lexus však přidal ještě jednu specialitku

Foto: Lexus

Luxusní divize japonské Toyoty, automobilka Lexus, elektrifikovala další model. Tentokrát jde o vlajkové SUV s pohonem všech kol, které je nyní nejen úsporné, ale také připravené zdolat nástrahy přírody včetně vodních toků. Dočkáme se modelu LX 700h i u nás?

Článek

Model LX se dosud nabízel zcela bez elektrifikace, nicméně to se nyní změnilo a vlajkové japonské SUV dostalo novou hybridní (HEV) variantu. Označení LX 700h ukrývá dvakrát přeplňovaný 3,5litrový zážehový vidlicový šestiválec, motorgenerátor, spojku a 10rychlostní automatickou převodovku.

Výrobce byl zatím skoupý ohledně informací o výkonu, ovšem patrně půjde o stejné hodnoty, jaké nabídne hybridní pick-up Toyota Tundra iFORCE MAX. Řečí čísel jde o 443 koní a 790 Nm točivého momentu distribuovaného na všechna čtyři kola. Tento pohon by se možná časem mohl dostat i do Toyoty Land Cruiser.

Každopádně Lexus LX 700h přibral kvůli hybridu 120 kg na celkových 2 780 kg. Autu nicméně zůstala tradiční redukční převodovka, adaptivní vzduchové odpružení s automatickou volbou výšky nebo pokročilá trakční kontrola.

Možná si říkáte, když jde o hybridní SUV off-road, kam výrobce umístil důležitou trakční baterii? Spolu s pomocnou 12voltovou baterkou jsou akumulátory ve vodotěsné schránce pod zavazadlovým prostorem. Díky tomu může automobil brodit do hloubky až 700 mm. Vodotěsný měnič napětí navíc uživí prostřednictvím zásuvek různé spotřebiče energií 1 500 nebo 2 400 W.

Foto: Lexus

Ač se to nezdá, tak vůz stojí za žebřinovém rámu.

Mimo zástavby hybridního pohonu zapracovali vývojáři na snížení vibrací, uchycení přídavné převodovky, zesílili podpěru chladiče, nainstalovali nové příčné vzpěry a posílili zadní uložení motoru. To vše kvůli lepšímu řízení, vyššímu komfortu a kompenzaci nárůstu hmotnosti.

Hybridní systém je součástí modelového roku LX 2025, ovšem tím novinky nekončí. Mimo toho výrobce přidal ještě off-roadovou variantu Overtrail Edition. Ta se vyznačuje specifickým čalouněním interiéru, litými koly R18 s terénními pneu 265/70 (velké balony), pouštním lakem karoserie, tmavou maskou a černými dekory.

A to nejdůležitější? Kromě pro všechny LX standardní uzávěrky centrálního diferenciálu má ediční automobil zámky předního i zadního diferenciálu, což jeho terénní schopnosti značně zlepší.

Modelový rok 2025 však aktualizoval všechny modely LX. Zákazníci se dočkají přepracovaného infosystému spolupracujícího s digitálními budíky a rychlejší bezdrátové nabíječky mobilů, zatímco ve vyšších výbavách pracují přední masážní sedadla.

Pětimetrový Lexus LX 700h postavený na žebřinovém rámu se na různé trhy dostane koncem roku 2024. Do Evropy model oficiálně nezamíří, jak nám potvrdilo české zastoupení Toyoty/Lexus.

Načítám