Článek
Hyundai oficiálně uvedl Inster na český trh a přidal k němu výbavy i ceny. Není nijak snadné se v ceníku orientovat, tak si to pojďme projít krok za krokem.
Malý městský elektromobil Inster začíná ve variantě ECO s trakčním akumulátorem 42 kWh, výkonem elektromotoru 97 koní a dojezdem podle WLTP až 327 km na jedno nabití.
Varianta POWER osazená trakčním akumulátorem 49 kWh nabízí elektromotor o výkonu 115 koní a dojezd na jedno nabití podle WLTP až 370 km. Obě varianty jsou pak dostupné ve třech výbavách, a to Smart, Style a Style Premium.
Elektrický prcek s délkou 3,8 metru má ve standardní výbavě Smart digitální přístrojový štít a plnohodnotný displej multimédií s integrovanou navigací. Nechybí ani zadní parkovací senzory, kamera nebo adaptivní tempomat.
Základní cena Insteru ECO Smart je 599 990 Kč (533 991 Kč s DPH pro podnikatele), soukromníci však auto s využitím financování Hyundai (úroky apod. si diktuje Hyundai) mohou koupit za 549 990 Kč, a podnikatelé dokonce za 483 992 Kč s DPH.
Uvedená suma 399 993 Kč za základní model je tak bez daně z přidané hodnoty (DPH) a vztahuje se pouze pro podnikatele (a firmy), kteří využijí služby značkového financování.
Výbava Style přidává navíc vyhřívaná přední sedadla a volant, přední parkovací senzory, tepelné čerpadlo, střešní nosiče nebo 15palcová litá kola.
Cena Insteru ECO Style je 699 990 Kč (622 991 Kč s DPH pro podnikatele). S využitím financování pak 649 990 Kč pro soukromé osoby a pro podnikatele 572 991 Kč s DPH.
Vrcholné provedení Style Premium nabídku dovrší bi-LED předními světlomety, funkcí digitálního klíče, 360stupňovým kamerovým systémem, LED ambientním osvětlením interiéru nebo paletou bezpečnostních a asistenčních systémů.
Inster POWER (tedy větší baterka a vyšší výkon) ve výbavě Style Premium stojí 799 990 Kč (711 991 Kč s DPH pro podnikatele). S financováním pak vyjde na 749 990 Kč pro soukromníky a na 661 991 Kč s DPH pro podnikatele.
Spring je levnější
S cenou od 419 000 Kč s DPH je Dacia Spring stále podstatně levnějším elektromobilem, ovšem to odpovídá parametrům. Základní elektromotor Springu má výkon jen 45 koní (125 Nm) a dojezd vozu je 225 km.
Základní výbava pak čítá například zadní parkovací senzory, centrální zamykání, světelný senzor, LED lampy, digitální přístrojovku, ale žádný displej multimédií nebo klimu.
Skautská verze
Do prodeje rovnou míří nedávno představená soft-roadová varianta Inster Cross, která se ovšem musí obejít bez čtyřkolky. Model nabízí větší akumulátor 49 kWh POWER, zadní zatmavená okna, černou masku chladiče, strukturované boční prahy a 17palcová litá kola.
Inster Cross POWER startuje od 794 990 Kč (707 541 Kč s DPH pro podnikatele). S úvěrem Hyundai jej soukromníci pořídí za 744 990 Kč a podnikatelé za 657 540 Kč s DPH.
Inster Cross Premium POWER pak koupíte za 829 990 Kč (738 692 Kč s DPH pro podnikatele). S úvěrem jej pořídí za 779 990 Kč fyzické osoby nepodnikající a za 688 691 Kč s DPH podnikatelé.
Záruka na auto činí pět let bez omezení kilometrů. Trakční akumulátor je krytý osmiletou garancí limitovanou nájezdem 160 000 km. Objednávky cílící zejména na firmy (soudě dle ceníku) už odstartovaly, přičemž první kusy dorazí do Česka až začátkem roku 2025.