Článek
Právě včas! Německá automobilka Mercedes-Benz odhalila skrze svoji sportovní divizi AMG otevřený divoký model CLE 53 4Matic+ Cabriolet, který se připojil do rodiny k obdobně laděnému kupé.
Kabrio stejně jako jeho uzavřený bratr obléká šaty AMG zahrnující sportovní nárazníky, agresivní masku chladiče, široké blatníky a čtveřici kulatých koncovek výfuku. Látková střecha se nabízí v černém, červeném nebo šedém odstínu, kvůli této skládací střeše je u kabria proti kupé lehce přepracovaná zadní část.
Mimochodem, proces skládání látkové střechy zabere 20 sekund a můžete tak učinit i za jízdy do rychlosti 60 km/h. Základní kufr má tedy kapacitu 385 litrů, se složenou střechou ovšem jen 295 litrů.
Standardní kola jsou 19palcová, ovšem za příplatek můžete mít stylové „dvacítky“. Za další peníze se pak nabízí ještě aerodynamické pakety zahrnující spoilery, difuzory a další karosářské prvky.
V interiéru najdete 12,3palcový digitální přístrojový štít a 11,9palcový informační a zábavní systém s funkcí elektrického naklápění, což vám pomůže odfiltrovat nežádoucí odlesky při jízdě „nahoře bez“.
Aby vám v kabrioletu nebylo chladno v létě ani v zimě, nechybí větrný deflektor či vyhřívání a ventilace vašeho zátylku. O bezpečnost se pak postará systém sloužící proti převrácení vozidla, potažmo dojde-li na nejhorší, tak by vás měly podržet zesílené sloupky a přídavné airbagy.
Dalšími zajímavými prvky vozidla jsou rovněž speciální povrchová úprava kožených sedadel, která zabraňuje jejich přehřívání v horkém počasí, a volitelné dynamické ambientní osvětlení.
Model CLE 53 Cabriolet sdílí stejnou pohonnou jednotku s ekvivalentním kupé, takže disponuje výkonem 449 koní a točivým momentem 560 Nm, nicméně pomocí funkce „overboost“ lze točivý moment krátkodobě navýšit až na 600 Nm. Dvakrát přeplňovaný zážehový mild-hybridní šestiválec je taktéž vybaven 48V startér-generátorem, který přispívá k větší efektivitě hnacího ústrojí.
Vyprodukovaná síla putuje skrze devítirychlostní automat na plně variabilní pohon všech kol, jemuž přitakává AMG adaptivní podvozek, AMG řízení, výkonné AMG brzdy nebo natáčení zadní nápravy.
Z hlediska dynamiky kabriolet zrychlí z místa na stovku standardně za 4,4 sekundy, v rámci volitelného paketu s funkcí závodního startu čas klesne na 4,2 sekundy. Tovární nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, příplatkově navýšitelná na 270 km/h.
Oficiální cena kabrioletu Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ bude oznámena později, očekává se, že bude vyšší než kupé, které v základu stojí od bezmála 2,25 milionu korun. A pokud by se vám model nehodil do dnešní zelené doby, je pravděpodobné, že automobilka představí ještě otevřené AMG CLE ve variantě plug-in hybrid. Něco nám ale říká, že tady bude plug-in hybrid spíš kvůli ještě vyššímu výkonu než kytičkám…