Hlavní obsah

Leoš Mareš vyhlíží nové auto. Rolls-Royce omladil své opulentní SUV Cullinan

Foto: Rolls-Royce

Tohle auto není určené pro prostý lid, ale z motoristického hlediska má velký význam, protože Rolls-Royce Cullinan je prvním SUV této značky. Nyní tento luxusní model prošel faceliftem, na který by se mohl těšit třeba i jeden z nejslavnějších českých majitelů tohoto vozu Leoš Mareš.

Článek

Rolls-Royce je noblesní značka určená pro lidi, kteří příliš neřeší peníze. Těmito britskými modely s německou technikou dáváte světu najevo, že váš vkus je poněkud aristokratický a vaše bankovní konto obsahuje hodně číslic.

Není tedy s podivem, že když výrobce v roce 2018 ukázal své první SUV pojmenované Cullinan, kupci se jen valili. Nyní tento vůz prošel faceliftem, který je minimálně kontroverzní, tedy alespoň v dynamičtějším provedení Black Badge.

Jak jistě očekáváte, facelift Cullinanu nebyl kdovíjak divoký, nicméně jeho nově instalované sportovní přední nádechy v nárazníku působí poněkud neadekvátně ke značce Rolls-Royce. Kromě tohoto výrobce autu protáhl denní svícení, v němž se odráží povislá smutná tvář loveckého psa rasy bloodhound.

Vzadu pak najdete přepracované koncovky výfuku umístěné výše, zatímco na nápravách se usadila nová litá kola v hranatém stylu.

Foto: Rolls-Royce

Také vám facelift Rolls-Roycu Cullinan trochu připomíná výraz smutného psa?

Podobně zdrženlivým omlazením prošel též interiér, kde najdete novou přístrojovou desku ve čtyřech barevných provedeních a obrazovku infosystému se softwarem BMW, avšak s grafikou Rolls-Royce.

Uvnitř se dočkáte rovněž nových materiálů, například „technického karbonu“, který působí trojrozměrně a je ručně leštěný. Dále se v nabídce čalounění objevuje tkanina vyrobená z bambusu, což je pro rollsy známé jemnou kůží poněkud nezvyklé.

Pohonným ústrojím pro modernizovaný Black Badge zůstává přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 600 koní, spárovaný s osmirychlostním automatem. Točivý moment 900 Nm je distribuován na všechna čtyři kola, ani po omlazení zde nechybí sportovní jízdní profil „Low“, který ovlivňuje řazení i brzdění.

Mechanicky je tedy Rolls-Royce Cullinan po modernizaci stejný, pouze dostal nové informační technologie a poněkud kontroverzně-smutný design. Na druhou stranu my, tedy prostý lid, můžeme auto hodnotit jak chceme, ovšem reálným kupcům s plnými peněženkami to bude nejspíše jedno.

Načítám