Hlavní obsah

Land Rover Defender prošel modernizací, zaměřila se hlavně na luxus. Z populárního defíku je definitivně stylovka. Ale pořád schopná!

Foto: Land Rover

Land Rover Defender prošel modernizací, které byste si, nebýt zbrusu nové edice Sedona, asi ani nevšimli. Vzhled, karoserie i motory mimo jedné novinky zůstávají stejné, nicméně hýbalo se hlavně s výbavami a přibylo pár luxusních prvků, které z kdysi pracovního koně dělají prémiové zboží pro různě orientované dobrodruhy.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Je tomu už pár let, co jsme oplakali původního „defíka“ a místo něj dostali nástupce, který je značně modernější, komfortnější a ve finále neméně schopný. Na druhou stranu hranatá klasika chyběla natolik, že dala vzniknout Ineosu Grenadier.

Novodobý Defender s pohonem všech kol nicméně nyní prošel drobnou modernizací (modelový rok 2025) řešící až na jeden nový motor vesměs jen interiér, a to ve všech svých modelových řadách, které zahrnují krátkou třídveřovou 90, standardní 110, prodlouženou 130 a pracovní provedení nazvané Hardtop (90, 110).

Vylepšené vozy se pyšní hlavně zjednodušením výbav a uvedením zcela nové edice Defender 110 Sedona v sytě hnědočervené barvě, jíž se stala inspirací právě oblast Sedona v severoamerické Arizoně.

Nový model doplňuje paket s maskou chladiče, hagusy a nápisem Defender v černé barvě, přičemž kouzlo edice dotváří ještě litá 22palcová kola nebo kryt rezervy v barvě karoserie. Volitelně si auto můžete vylepšit kapotou s polepem s topografií Sedony, potažmo přídavným bočním nosičem.

Foto: Land Rover

Edice Sedona v hnědočerveném laku se bude prodávat jen rok.

Interiér Defenderu Sedona Edition vychází z vyššího stupně výbavy X-Dynamic HSE a je poprvé k dispozici s odolným čalouněním sedadel kombinujícím látku a kůži. Samotná křesla jsou luxusnější a mají praktické odkládací kapsy.

Unikátní provedení Sedona je vyhrazené pouze pro Defendery 110 a 130 a bude se prodávat pouhý jeden rok.

Kapitán číslo 130

Pro nejdelší Defender 130 jsou nově dostupná i luxusní kapitánská sedadla s výhřevem i ventilací umístěná ve druhé řadě, která mezi sebou mají uličku pro komfortní průchod do třetí řady.

Foto: Land Rover

Pro délku 130 jsou k dispozici kapitánská křesla pro druhou řadu.

Sezení dále nabídne loketní opěrky, na dosah ruky máte nosiče nápojů situované na vyvýšené ploše hned za přední středovou konzolí. U verzí Defender X, V8 a popřípadě i X-Dynamic HSE (v paketu) si můžete druhou řadu vybavit ještě pohodlnými hlavovými opěrkami.

Luxus pro všechny

Pakliže by vás limitovaná edice úplně nezaujala a řada 130 je až moc dlouhá, popřípadě prostě chcete „defíka“ krátkého, ale luxusního, nabízí se sáhnout po paketu Signature Interior, který se nabízí pro všechna provedení karoserie a je zároveň standardem pro Defender X a V8, na přání je k dispozici i pro Defender Dynamic HSE.

Součástí prémiového balíčku jsou ve 14 směrech elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním, klimatizováním, paměťovými funkcemi a s novými podpůrnými křídlovými opěrkami hlavy.

Foto: Land Rover

Modelový rok 2025 přináší změny hlavně v rámci výbav.

U Defenderu 110 a 130 s křídlovými opěrkami hlavy jsou ve druhé řadě sedadla rovněž vyhřívaná a klimatizovaná, zatímco ve třetí řadě jen vyhřívaná.

Paket dále zahrnuje volitelné vícebarevné čalounění interiéru v kombinaci tkanina/kůže, které má být odolné a příjemné na dotyk. Nechybí ani boční kapsy na středové konzoli, typický příčný nosník v šedé barvě, tvarované vnitřní lišty v saténově černém odstínu, semišová stropnice nebo chromované interiérové detaily.

Paket sem, paket tam

Pro defendery délek 90, 110, 130 a ve výbavách S, X-Dynamic SE, X-Dynamic HSE, X a V8 jsou připraveny další nadstavbové pakety, které vozidlo vylepší pro jízdu v terénu, v chladných podmínkách anebo pro rodinné využití.

Terénní paket například zahrnuje elektronický aktivní diferenciál, černé hagusy, terénní obutí, senzor brodění a elektrickou zásuvku, zatímco jeho nadstavbový derivát autu dodá software pro jízdu mimo silnice, vzduchové odpružení a adaptivní diodové lampy.

Foto: Land Rover

V rámci karoserií nechybí ani nejkratší provedení 90.

Pro větší bezpečnost se hodí sledování slepého úhlu a dění za vozidlem, zatímco v chladných podmínkách přijde vhod vyhřívané čelní sklo, vyhřívané trysky ostřikovačů, vyhřívaný volant a standardní ostřikovače světel, přičemž balíček Extreme Cold Climate Pack přidá ještě nezávislý předehřev kabiny.

Pakliže potřebujete tahat přívěsy, tak volíte paket s tažným zařízením, asistentem pro jízdu s přívěsem, terénním softwarem, vzduchovým odpružením a adaptivními světly.

Foto: Land Rover

Vylepšení se týká rovněž pracovní verze nazvané Hardtop.

Rodinně orientovaní zákazníci uvítají paket pro Defender 110, který zahrnuje třízónovou samočinnou klimatizaci, senzor kvality ovzduší, třetí řadu sedadel, vzduchové odpružení a adaptivní lampy. Chcete-li mít ve třetí řadě výhřev a vylepšené chlazení od klimy, pak sáhněte po paketu Family Comfort.

A kdo by se bál o svůj lak, může si jej už od továrny ochránit matnou fólií, což se hodí všem, kteří se s Defenderem chystají do terénu.

Nakonec dobrá a zároveň špatná zpráva pro vyznavače dieselů. Pod kapotu vylepšeného Defenderu se nyní nastěhoval třílitrový vznětový šestiválec označený D350, který na některých trzích (ovšem nikoli na našem) nahradí předchozí slabší D300. Novinka má o 50 koní vyšší výkon, tedy celkem 350 kobyl a o 50 Nm vyšší točivý moment, takže na všechna čtyři kola putuje celkem 700 Nm síly.

Land Rover Defender po drobné modernizaci (modelový rok 2025) řešící nový diesel a vesměs jen výbavu je už nyní k dostání od 1 705 101 Kč, zatímco limitovaný Defender 110 Sedona Edition na bázi výbavy X-Dynamic HSE startuje od 2 930 342 Kč. Ceny ovšem berte jen jako počáteční, protože vás v konfigurátoru Land Roveru čeká mnoho, ale mnoho možných příplatků. Holt „defík“ už není pracant, ale luxusní motorizované zboží.

Načítám