Hlavní obsah

Land Rover Defender má drsňáckou edici OCTA. Zamilujete si ji kvůli motoru od konkurence a terénním schopnostem, cena velmi exkluzivní

Foto: Land Rover

Modelová řada Land Rover Defender má nového člena, který zamířil na technický vrchol nabídky. Ediční novinka nazvaná OCTA se totiž pyšní mocným osmiválcem vypůjčeným od konkurence a tovární výbavou určenou pro mimosilniční radovánky. Než si ji ovšem poběžíte koupit, zeptejte se raději na cenu…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Je to nejvýkonnější a nejrychlejší model, který kdy byl ocejchován odznakem Defender. Jmenuje se OCTA a místo jinak vrcholového tradičního pětilitrového osmiválce s kompresorem si novinka vypůjčila 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec od konkurenčního BMW.

Pohonná jednotka vybavená mild-hybridní technologií nabídne výkon 635 koní a točivý moment standardně 750 Nm, který s aktivním launch-controlem (systém pro řízený rozjezd) krátkodobě vzroste až na 800 Nm.

Tahle šílená krabice s pohonem všech čtyř kol vystřelí z nuly na sto za rovné 4 sekundy, elektronický omezovač rychlosti ji zastaví až na hranici 250 km/h. Zdálo by se tedy, že půjde o silniční raketu, nicméně tenhle svižný model rozhodně nezapomněl na svoje terénní kořeny.

Foto: Land Rover

Edici Defender OCTA poznáte například podle černých zadních dveří.

Vůz je totiž dále vybaven delšími a tužšími rameny náprav, vylepšeným vzduchovým odpružením, poloaktivními tlumiči, silnějšími brzdami nebo technologií, která automaticky detekuje povrch vozovky a podle něj auto nastaví.

Mimo metrové brodivosti mohou řidiči využít nový jízdní režim nazvaný OCTA, který je určený do náročného terénu, jelikož navíc upravuje chování ABS i elektronické stabilizace (účinnější na nezpevněném povrchu) a dalších terénních asistentů. S vozem tak můžete vyrazit do písku, bláta, zdolat vyjeté koleje, mokrou trávu, štěrk, sníh nebo třeba kamenné cesty.

Podívejte se, jak Land Rover Defender OCTA řádí v terénu.Video: Land Rover

Nedílnou součástí úspěšné jízdy v terénu je rovněž jediná spojnice mezi autem a vozovkou, což jsou pneumatiky. Ty v edici OCTA mají průměr 33 palců, hrubý vzorek a původ od Goodyearu.

Ediční model dostupný ve třech délkách karoserie je o 28 mm vyšší a o 68 mm širší než standardní varianty. Dále jej poznáte podle přepracované masky chladiče, širších podběhů kol, přepracovaného zadního nárazníku s čtveřicí koncovek aktivního výfuku a podle standardního továrního dvoubarevného lakování s černými zadními dveřmi. Komu by nevoněla metalíza, může zvolit matnou ochrannou fólii pro celou karoserii.

Uvnitř zaujmou mimo zeleného či hnědého čalounění hlavně dva typy anatomických sportovních sedadel. První se jmenují Body and Soul (tělo a duše) a nabídnou pokročilý hudební zážitek díky integrovaným basovým reproduktorům. Ty druhé nazvané Performance vynikají bočním vedením, integrovanými hlavovými opěrkami a karbonovými prvky.

Land Rover Defender OCTA bude možné konfigurovat a objednat od 31. července 2024 za počáteční českou cenu od 4 787 205 Kč za úvodní našlapanou variantu OCTA One. A to je vážně raketa, protože standardní „defík“ začíná dle varianty v rozmezí od 1,7 do 2,5 milionu korun. Pět „míčů“ za Defender je tedy ranec, ale momentálně jde o to nejlepší, co Land Rover v modelové řadě Defender nabízí.

Načítám