Článek
Lancia? To ještě existuje? Ale ano, automobilka žije, ovšem stáhla se pouze na domácí trh, kde nabízí jediný model – Ypsilon. Šéf této italské značky, Luca Napolitano, však při rozhovoru pro portál Automotive News Europe prohlásil, že do 10 let bude vše jinak a dnes skomírající značka postoupí na úroveň německého Mercedesu. Zdůraznil také, že na stole nejsou ambice se se stuttgartským matadorem na přímo srovnávat.
V roce 2024 se totiž exportní křídla Lancie po letech znovu roztáhnou a italská vozidla se rozletí na další evropské trhy, ovšem se zacílením na rentabilitu a prestiž, nikoli na objemy. Klíčem k úspěchu mají být elektromobily nabízené zejména na silném francouzském a německém trhu. Dalšími plánovanými destinacemi v pořadí jsou Španělsko, Belgie, Rakousko a severské země.
Celkově chce mít Lancia 100 prodejních míst v 60 evropských městech. Showroomy mají být sdílené s ostatními značkami skupiny Stellantis, takže se dost dobře může stát, že vedle sebe budou stát luxusní Lancie a prémiovky od DS Automobiles, které mají směřovat podobnou prodejní cestou.
Dalším milníkem má být online prodej, k čemuž se Napolitano vyjádřil následovně: „Mým cílem je, aby bylo možné auto koupit pomocí třech kliknutí.“
Prý se máme na co těšit – nový Ypsilon bude uveden v roce 2024, dosud nepojmenovaný kompaktní crossover dorazí už roce 2026 a o dva roky později jej doplní prozatím tajemný kompaktní hatchback. V každém případě půjde o elektromobily, tedy mimo Ypsilonu, který se představí také v hybridním provedení.
Slova vyřčená šéfem automobilky jsou jistě ambiciózní, ale co činy? Jak si myslíte, že značka Lancia dopadne? Prorazí, splyne s davem, anebo zcela zanikne?