Článek
Italská automobilka Lamborghini potvrdila poslední edicí modelu Huracán jeho zpečetěný osud. Je konec, posledních deset kousků nesoucích titul Super Trofeo Jota zavírá éru sesterského supersportu Audi R8.
Finálová edice je založená na de facto silničním závoďáku Huracán Super Trofeo Omologato a představuje jeho ultimátní verzi. Výkon 5,2litrového atmosférického desetiválce ovšem nebyl navýšen, takže zůstává stádo 640 býků a síla 565 Nm posílaná skrze automatický sedmikvalt výhradně na zadní nápravu.
Největší změnou mimo designu je lepší aerodynamika a změna sklonu zadního křídla, což ve finále dá o 10 % více přítlaku než u STO. Dalšími zásadními vylepšeními je čtveřice nastavitelných tlumičů odvozená z ryze závodních modelů, speciální pneumatiky Bridgestone Potenza Race vyvinuté pro tento model a 20palcová kola s centrální maticí.
Zkrátka Lamborghini vyšperkované úplně na maximum, což potvrdily i testy Huracánu STJ na vysokorychlostním okruhu Nardo, kde s ním pilot zajel o více než sekundu lepší čas na kolo v porovnání s časem modelu STO.
Aby vozidlo vynikalo nad ostatní, poznáte jej díky modrému lakování s černou střechou a červeno-bílými akcenty anebo oblečené do šedého hávu s černou střechou a červeno-bílými detaily. Na limitovanou edici odkazuje rovněž interiér, a to plaketou z uhlíkových vláken a číslem x z 10.
Možná vás zajímá cena modelu, nicméně ta není relevantní, protože kompletní produkce Huracánu včetně STJ je vyprodaná, a to prakticky už celý jeden rok. Znamená to, že i tato nejvyšší italská šlechta má své vlastníky, kteří se budou moci pyšnit tím, že mají poslední sérii Lamborghini Huracán s motorem V10.
Na náhradě Huracánu Lamborghini usilovně pracuje a ukáže ji už koncem roku, nicméně bez V10. Temerario, jak se plug-in hybridní nástupce možná bude jmenovat, má hostit dvakrát přeplňovaný osmiválec a elektromotor či elektromotory. Zklamaní? Kdepak, prý půjde o točivou bestii!