Hlavní obsah

Konec dalšího malého auta: Suzuki pohřbilo kurážný Ignis. Poslední skladovky ale koupíte s lákavou slevou

Foto: Jakub Deml

Automobilový svět hlásí další ztrátu. Suzuki Ignis pyšnící se jedinečnou vlastností se v tichosti odporoučelo z výrobních linek už letos v březnu, takže nyní je poslední šance koupit skladové kusy. Čas máte přibližně do léta.

Článek

Suzuki Ignis (latinsky oheň) je praktické malé auto, které z výrobní linky začalo sjíždět v roce 2000. Bylo výsledkem spolupráce Suzuki a General Motors, takže jste Ignis mohli znát nejen jako Chevrolet Cruze, ale později i jako převzaté Subaru G3X Justy.

Nedlouho po uvedení se Ignis dočkal varianty Sport se sedadly Recaro, v roce 2003 faceliftu a po roce 2008 nastala delší pauza. V roce 2016 se Ignis znovu vrátil, a to ve své druhé generaci, jejíž tvary známe dodnes.

Foto: Mikka

Suzuki Ignis Sport (vpravo) patří k zábavným kompaktním hračkám.

Česká stopa

Čeští fanoušci rallye si určitě vzpomenou, že právě s Ignisem vybojoval závodník Martin Prokop titul Junior World Rally Championship 2009. Svůj speciál má stále ve sbírce, pár let nazpět ho dokonce kompletně zrenovoval. Radost pohledět!

Každopádně v březnu letošního roku se Ignis v tichosti odporoučel z výrobních linek Suzuki. A to nikoli kvůli nezájmu, jelikož např. vloni se Ignis umístil v Česku v segmentu miniaut na krásném třetím místě z deseti díky 261 udaným vozům. A ani na jiných evropských trzích nešlo o propadák.

Problém je ten, že model v současném provedení nesplní balíček nových unijních předpisů, které zabily i BRZ a GR86. Vozidlo by se prý muselo hodně a draze upravit, proto se Suzuki rozhodlo jej raději ukončit.

Aktuálně má Suzuki v ČR k dispozici více než 60 skladových ignisů, jejichž prodeje by podle hrubých odhadů měly vydržet do léta. Potom už kromě ojetin nebude nic a skončí tak 24 let trvající éra de facto mini crossoveru, jehož obří předností byl a je dostupný pohon všech kol, což je v segmentu mini unikátní.

Ignis od Suzuki s hmotností pod jednu tunu se u nás prodává s mild-hybridní dvanáctistovkou o výkonu 61 kW (107 Nm), která je spojená jak s manuálním pětikvaltem, tak s variátorem CVT. Prodejní ceny v rámci třech výbavových stupňů pak startují od 374 900 Kč (Comfort), 412 900 Kč (Premium) a od 435 900 Kč (Elegance). Vozidlo poté kryje pětiletá garance, první tři roky omezená na 100 000 km a zbylé dva do nájezdu 150 000 km.

Načítám