Článek
Ponovu se jmenuje Classic Defender V8 by Works Bespoke a je vyráběn na zakázku. Tedy vyráběn, spíše renovován. Je to tak, oddělení Land Roveru nazvané Classic Works vezme dárcovský vůz vyrobený v letech 2012 až 2016, do šroubku jej uvede do stavu nového plus přidá moderní prvky.
Díky tomu, že jsou defendery renovovány skutečně od základů, si jakožto zákazníci můžete poroučet, vymýšlet a konfigurovat prakticky bez omezení. Tedy mimo těch technicko-konstrukčních.
Dostupné jsou dvě délky karoserie, a to 90 (krátká) a 110 (delší). Budoucí výsledek si detailně nakonfigurujete pomocí digitálního nástroje, takže hned uvidíte finální podobu svého vysněného klasického Defenderu.
Barvy exteriéru jsou buď definované automobilkou, nebo si prostě zvolíte jakýkoli odstín. Klidně ten, který nosíte na své oblíbené košili.
Volitelně výrobce nabízí ještě paket upravující nápisy a různé vnější detaily do stříbrné, popřípadě černé barvy. Kola jsou 16palcová či 18palcová a v závislosti na nich vybíráte také pneumatiky.
Co se týče osvětlení, tak každý renovovaný Defender přijíždí s diodovými lampami, nicméně na střechu se volitelně prodává sada reflektorů nebo celá přídavná světelná rampa.
Ale co když milujete jízdu v terénu? Pak vás nadchnou navijáky, rámy, tažné zařízení, kryty řízení, expediční nosiče, nášlapy, žebřík nebo střešní stan.
Obytňák i V8
Uvnitř je to opět přehlídka individuální konfigurace zaměřené na uživatelskou přívětivost. Luxusní barevně volitelná kůže je všude, řadicí páka příjemná na dotek, v příplatcích najdete výhřev sedadel včetně těch značky Recaro.
Uprostřed palubky pracuje malý informační a zábavní systém Land Rover Classic, který zahrnuje retro design, avšak současné techno prvky typu satelitní navigace, DAB rádio, bluetooth připojení a další moderní vychytávky.
Koho baví expedice, ten nejspíš zvolí paket Ply Guys Camper Conversion, který promění zadní část interiéru v příjemný obytný prostor.
Off-road navíc disponuje benzinovým pětilitrovým osmiválcem o výkonu 405 koní a samočinnou osmirychlostní převodovkou ZF. Nechybí pochopitelně pohon všech kol, redukce nebo specificky naladěný podvozek.
O zpomalení se pak starají čtyřpístkové brzdy, přední kotouče mají průměr 335 mm a zadní 300 mm. Pružiny dodává firma Eibach, tlumiče zase Bilstein.
Classic Defender V8 už má českou cenu, která je nicméně šílená. Začíná na sumě 6 832 628 Kč. A to je víc, než dáte za dospělácký Range Rover nebo nabušený moderní Defender Octa. Musíte tak být skutečně klasik, aby vám nebylo líto sedmi milionů za v podstatě staré auto…