Hlavní obsah

Kia představila svoje ošklivé káčátko. Pick-up Tasman krásy nepobral, ale je příjemně praktický

Foto: Kia

Nejprve Hyundai se Santa Cruz, pak dlouho nic a teď konečně ukázala svůj pick-up i sesterská Kia. Jmenuje se Tasman a útočí na etalony typu Ford Ranger nebo Toyota Hilux. Kromě zvláštního designu zaujme i dalšími prvky, jenom není jisté, jestli si pick-up užijeme i my.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Pick-up střední velikosti Tasman si odbyl svoji premiéru na mezinárodním autosalonu v Džiddě v Saúdské Arábii. Jde o první pick-up značky tohoto segmentu a míří proti rivalům od Toyoty a Fordu.

Nejdiskutabilnější je asi vzhled vozu, který se proti běžným designovým jazykům používaným u pracovních korbiček poněkud odlišuje. Přece jen menší maska doplněná širokým lemováním s obřím logem značky působí v kontrastu s krajními kompaktními LED světlomety poněkud nevyváženě. Údajně však má jít o ducha praktičnosti.

Neméně podivně jsou řešené i nelakované lemy blatníků, které zároveň slouží jako úložný prostor. Samozřejmostí jsou terénní pneumatiky nebo střešní hagusy.

Foto: Kia

Obří logo Kia, které si lidé dodnes zaměňují s písmeny KN, najdete i vzadu.

Vzadu má své místo korba, v některých provedeních i valník. Model se pyšní konfigurací jednokabina, dvoukabina a můžete si jej ještě vybavit ochranným sportbarem nebo krytou nástavbou. K tomu všemu Kia navíc nabídne další volitelné příslušenství.

Daleko symetričtější je interiér, jemuž vévodí sdružené displeje infosystému a digitálního přístrojového štítu, každý s úhlopříčkou 12,3 palce. Obě obrazovky doplňuje menší 5palcový displej, kde se ovládá klimatizace.

Foto: Kia

Interiér už působí daleko vyváženěji ve srovnání s exteriérem.

Vůz nešetří vnitřní praktičností, proto se můžete těšit na skládací stolek na středové konzole, úložný prostor o objemu 33 litrů pod zadními sedadly nebo si vychutnat hudební zážitek díky osmi reproduktorům soustavy Harman Kardon.

Navíc byly v rámci výroby interiéru použity udržitelné materiály včetně recyklované PET tkaniny nebo syntetické kůže. To je teď velmi moderní prakticky u všech výrobců napříč kategoriemi aut.

S Evropou nejspíš nepočítejme

V rámci motorizací Tasman zpočátku přijede s přeplňovaným 2,5litrovým benzinem o výkonu 281 koní a točivém momentu 421 Nm. Dieseloví nadšenci pak zvolí čtyřválec o 210 koních a síle 441 Nm.

Převodovka je pro obě ústrojí osmirychlostní automatická, ovšem diesel bude k dispozici také s šestirychlostním manuálem. Standardně půjde o čtyřkolku s výjimkou základního modelu, který půjde objednat i s výhradně zadním pohonem.

Ačkoli je Kia Tasman nazývaná globálním modelem, objeví se v roce 2025 u prodejců v Koreji, Austrálii, Africe a na Středním východě. Jihokorejská automobilka očekává největší prodeje právě v Saúdské Arábii, kde model debutoval.

Do Ameriky se pick-up nejspíš nepodívá, protože na import lehkých užitkových vozů platí ve státech 25% clo. O Evropě se automobilka rovněž nezmínila, u nás bychom ale s Tasmanem příliš nepočítali. Ovšem kde je vůle, tam je cesta. Víme, že formou individuálního dovozu se do Česka dostal i Hyundai Santa Cruz, tak ve finále proč ne Kia Tasman.

Související témata:
Kia Tasman
Načítám