Hlavní obsah

Kia bude opravdu vyrábět auto, které vypadá jako futuristický koncept. Jmenovat se bude PV5

Foto: Kia

Jihokorejská Kia skutečně vstoupila do segmentu lehkých užitkových vozů a udělala to po svém. První sériovou vlaštovkou je futuristicky vyhlížející minivan PV5, který zprvu přijíždí ve dvou konfiguracích a vlastně se moc neliší od studie, již jsme viděli vloni.

Článek

Už vloni v září jihokorejská Kia ukázala koncepty několika lehkých užitkových vozů, zároveň představila svoji strategii, jak chce v tomto segmentu uspět. Nyní automobilka představuje první produkční model PV5 v provedení dodávka i osobní minivan.

Vůz s nabíjecím portem vpředu vypadá dost podobně jako studie, tedy velmi futuristicky. Nutno říct, že alespoň zepředu, protože záď už je namalovaná v klasickém krabicovém stylu s vertikálními svítilnami, což známe z jiných dodávek.

Foto: Kia

Kia PV5 se zatím ukázala jako osobní minivan a uzavřená dodávka.

Výrobce slibuje vzdušný interiér, rozhraní infosystému na bázi Android Automotive s umělou inteligencí a celkově prostorný vnitřek u obou konfigurací.

Sériový kus se dále pyšní robustními klikami, bočními posuvnými dveřmi a dělenými zadními. Do toho Kia uvedla, že chystá další varianty včetně těch, které umožní dodatečnou přestavbu nebo montáž rozličných nástaveb.

Foto: Kia

Proti přídi je zadní část už konvenční.

Technické specifikace zatím nejsou známé, nicméně předpokládáme pohon jedné nápravy nebo všech kol a víme o možnosti nabíjení ostatních spotřebičů (V2L) či celých domů (V2G). Nabíjecí výkon by pak měl být až 150 kW, zatímco dojezd okolo 350 km na jedno nabití, protože většina zákazníků prý se svými auty neujede víc jak 200 km denně.

Foto: Kia

Dojezd vozů by se měl pohybovat okolo 350 km na jedno nabití.

V budoucnu se tak dočkáme dalších užitkových modelů postavených na platformě Kia Electric Complete Chassis Platform Module (e-CCPM), více se dozvíme už koncem února na specializovaném dni elektromobilů Kia.

Načítám