Hlavní obsah

Když máte opravdu hodně peněz, můžete si pořídit 50 let starou funglovku: Jaguar znovu vyrobil dva kousky od legendárního E-Typu

Foto: Jaguar

Nejde o žádný restomod nebo přestavbu, ale o dvě zbrusu nová auta postavená značkovou divizí Jaguar Classic. Funglovky E-Type osazené drahými kovy vznikly při příležitosti oslav 50 let od ukončení produkce modelu (1974) pro speciálního (bohatého, velmi bohatého) klienta v Asii. A co víc, žádné další kopie prý už oficiálně nevzniknou.

Článek

Před 50 lety, tedy v roce 1974, byla ukončena produkce modelů Jaguar E-Type. Dnes jsou „éčka“ doslova kultovní, automobilka teď dvě fungl nové vyrobila. Jednak na oslavu výročí konce výroby a také pro věrného a náročného klienta v jihovýchodní Asii.

Nebavíme se o nějakých restomodech nebo přestavbách, ale skutečně o novotou vonících automobilech v zeleném a černém laku, jejichž produkce zabrala asi 2 000 hodin práce. Navíc se prý žádné další takové už oficiálně nevyrobí.

Vrcholem znovuzrozené klasiky je spolupráce Jaguaru se společností Deakin & Francis, tedy s nejstarším anglickým výrobcem klenotů založeným v roce 1786. V autech se tak objevuje perleť, stříbrné akcenty a detaily z 18karátového zlata.

Jedinečnost vozů doplňují sedadla čalouněná vysoce luxusní ručně tkanou a prošívanou kůží Bridge of Weir ze Skotska. Středové konzoly jsou vyrobeny z eloxovaného hliníku, ozdobené rytinou první série E-Type. Výrobce motoristické klenoty rovněž vybavil diskrétně vyhlížejícím moderním rádiem s bluetooth a vyhřívaným čelním sklem.

Oba modely dostaly zážehový 3,8litrový řadový šestiválec vylepšený o elektronické vstřikování paliva. Původní manuální čtyřkvalt nahradila pětirychlostní manuální převodovka, díky čemuž budou auta snadněji řiditelná i v dnešním provozu. Tedy pokud s nimi bude vlastník vůbec jezdit.

Automobilka cenu nezveřejnila, ale bude jistě velmi, velmi vysoká. Rozhodně vyšší, než když si nějaký originální E-Type pořídíte a necháte si jej do šroubku zrenovovat.

Související témata:
Jaguar E-Type
Načítám