Hlavní obsah

Jezdí jako osmiválcový, ale nespálí ani kapku benzinu. Range Rover láká na nejschopnější SUV své třídy

Foto: Land Rover

Začalo to průkopnickým Jaguarem I-Pace, který vyhrál titul Světové auto roku 2019, a pokračuje chystanou novinkou pro všechny zeleně smýšlející aristokraty. Do plně elektrické éry se totiž chystá dospělácký Range Rover slibující výkon vrcholového spalováku.

Článek

Land Rover nic neschovává a rovnou odhalil prototypy Range Roveru Electric bez kamufláže nebo jiných maskování. Díky tomu víme, že elektromobil bude vypadat prakticky stejně jako spalovací model s výjimkou přední masky.

Tu konstruktéři možná ještě ladí, protože může být důležitá pro aerodynamiku nebo chlazení pohonného ústrojí. Mělo by to svůj důvod, jelikož uvolněné snímky pochází z testů v poušti v Saúdské Arábii, kde se nejen jede Dakar, ale také je tam extrémní vedro (až +50 °C).

Do toho se elektrické rovery podívaly i za polární kruh, kde musely bojovat s teplotami až -40 °C. A protože jde o schopné SUV, testovací jezdci jej trápili rovněž v terénu. Ačkoli tam se s autem většina budoucích zákazníků pravděpodobně ani nepodívá.

Výrobce prozradil, že model nabídne inteligentní řízení distribuce točivého momentu se samostatnou řídicí jednotkou elektrického pohonu, která řídí prokluz každého kola. Proti standardnímu systému postavenému na práci ABS klesl reakční čas na korekci točivého momentu na kolech ze 100 milisekund na pouhou 1 milisekundu. Úctyhodné, ale v praxi už to asi nepoznáte.

Kromě toho Range Rover slibuje u elektromobilu výrazně lepší jízdní zážitek, maximální trakci na všech površích, vyvážené rozložení hmotnosti a pokročilý systém odpružení.

Navíc Britové říkají, že se výkon elektrického pohonu pracujícího na 800voltové architektuře vyrovná spalovacím osmiválcům. Očekávaný výkon by tedy měl převýšit 500 koní. Automobilka také slíbila, že Range Rover Electric překoná jakékoli jiné luxusní elektrické SUV, pokud jde o tažnou sílu, brodění a terénní schopnosti.

Výroba elektrického Range Roveru bude probíhat ve Spojeném království na stejné lince, kde se rodí mild-hybridní a plug-in hybridní verze. Magazín Autocar uvedl, že automobilka bude nejprve využívat trakční akumulátory od třetích stran, než přejde na svoje vlastní. Objednávky se pak spustí už příští rok.

Načítám