Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Už jste si mysleli, že svět bude v rámci novinek zasypán pouze elektromobily? Kdepak, v tomhle přechodném období se přece jen ukázalo další auto, které v kontextu dnešní doby platí za až vulgární.
Grand Tourer TWR Supercat je postaven na bázi ikonického Jaguaru XJS, nicméně nabídne například skelet karoserie z uhlíkových vláken, který byl inspirovaný historií závodních vozů TWR (Tom Walkinshaw Racing). Ty se historicky zapsaly i jako vítězové v Le Mans či na 24hodinovce ve Spa, nicméně rovněž se tým účastnil seriálu formule 1.
Na vozidle se dají najít odkazy na modely Jaguar XJR-9, XJR-12 nebo na bájný supersport XJ220. A tomu odpovídá i pohonné ústrojí Supercatu.
Půjde o zatím blíže nespecifikovaný, ale jistojistě zážehový přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s výkonem přes 600 koní. Převodovka pak bude manuální, šestistupňová, posílající točivý moment na zadní kola.
Díky nasazení odlehčených materiálů model slibuje agilitu a analogové řízení, plus by měl udat směr, jakým se Tom Walkinshaw Racing bude ubírat v budoucnu.
Zlákala vás Superkočka? Tak si připravte osm milionů korun s britskou daní z přidané hodnoty a buďte rychlí, protože kapacita je omezena na 88 kusů těchto monstrózních grand tourerů, což je mimochodem odkaz na rok 1988, kdy stáj TWR vyhrála ve zmiňovaném Le Mans. Více se dozvíme už koncem tohoto roku, kdy vůz čeká dynamický debut.