Hlavní obsah

Ford vzal další jméno z minulosti a použil ho na auto, které s předchůdcem nemá mnoho společného. Představuje se nové Capri!

Foto: Ford

Ford Capri v jedné věci předčí Škodu Enyaq Coupé, která platí za etalon praktičnosti.

Nedlouho poté, co Ford odhalil všechny informace ohledně svého elektrického SUV Explorer, tu máme dalšího člena do jeho bateriově poháněné rodiny. Modrý ovál oživil model Capri, ovšem s původním kupé má nové SUV-kupé společné jen jméno a pár prvků. Přesto novinka zaujme velikostí kufru a dojezdem.

Článek

Stojí na základech Exploreru využívajícího bázi Volkswagenu ID.4, nabídne zcela svěží design, zkosenou záď a rozměry 4 634 × 1 946 × 1 626 mm. Jde o nový Ford Capri, který se představuje jakožto plně elektrické SUV-kupé.

S původním Fordem Capri (představen v roce 1969) má novinka společné jen jméno a možná i dvojici hlavních světlometů, zde navíc obtaženou polokulatým denním svícením. Vpředu ještě zaujme kromě plné černé masky spojující obě světla stejně jako u originálu nápis Capri vyražený na samotný vršek předního nárazníku.

Foto: Ford

Nápis Capri najdete vyražený na předním nárazníku pod logem.

Z boku je auto obdařené typickou maskulinní siluetou SUV-kupé, vaše oči jistě sjedou i na velká, až 21palcová litá kola. Zadní část de facto kopíruje designové provedení přídě, takže tu máme opět černou linii mezi dvoudílnými polokulatými světly.

Jinak je design čistý, hladký, bez výstředních záhybů. Karoserie nabízená v barvách černé, bílé, šedé, žluté, modré a červené by pak měla být aerodynamičtější než u sesterského SUV Explorer. Co se týče kufru, tak ten nabídne objem 572 litrů (Explorer 536 l), tedy podobně jako konkurenční Škoda Enyaq Coupé (570 l).

Foto: Ford

Model se drží hladkých linií a siluety SUV-kupé. Kufr má o dva litry větší objem, než je u Enyaqu Coupé.

Mimochodem víte, jak Ford došel k vnějšímu designu SUV-kupé Capri? Jednoduše si původní Capri od jeho ukončení (1986) designéři malovali do šuplíku v těch podobách, jak by auto vypadalo v dalších generacích. Při navrhování novinky se designérský tým vedený Amkem Leenartsem inspiroval právě jedním z konceptů, což dokazují i skicy v přiložené galerii ke konci článku.

Explorer přes kopírák

Uvnitř už je podobnost s Explorerem daleko větší, protože Capri jeho interiér de facto přebírá. Palubní deska je tedy jednoduchá a dominuje jí 14,6palcová polohovatelná centrální obrazovka s rozhraním SYNC, nativní navigací a bezdrátovou kompatibilitou Apple CarPlay / Android Auto.

„Hranatý“ volant je vyhřívaný, klimatizace dvouzónová, přístrojový štít digitální, auto se odemyká a startuje bezklíčově, uprostřed má své místo loketní opěrka se 17litrovým úložným prostorem.

Foto: Ford

Capri převzalo interiér Fordu Explorer.

Mezi další prvky standardní výbavy patří fotochromatické zpětné zrcátko, vyhřívané sportovní sedačky s elektrickým nastavením, dešťový senzor, bezdrátová nabíječka mobilů, 19palcová kola, diodové světlomety, přední i zadní parkovací senzory, parkovací kamera a základní audiosystém se sedmi reproduktory.

V rámci asistentů se můžete těšit na sledování mrtvého úhlu i provozu za vozidlem, dále na adaptivní tempomat, čtení dopravních značek nebo na upozornění na jízdu v protisměru.

Foto: Ford

SUV má v základu sportovní sedadla.

Vyšší výbavový stupeň Capri Premium nabídne prémiové audio o 10 reproduktorech, elektricky ovládané páté dveře, ambientní osvětlení, 20palcová kola a diodové LED světlomety s technologií Matrix.

Za příplatek si elektromobil můžete vylepšit ergonomickými sedadly se zdravotním certifikátem, panoramatickou střechou, head-up displejem, panoramatickým parkovacím systémem, 21palcovými koly nebo tolik důležitým tepelným čerpadlem.

Prohlédněte si Ford Capri v celé své kráse na videu.Video: Ford

Capri třikrát jinak

Základní provedení s tažnou silou 1 000 kg nabídne zadní elektromotor o výkonu 286 koní a točivém momentu 545 Nm, který čerpá energii z lithium-iontového trakčního akumulátoru s využitelnou kapacitou 77 kWh.

Výchozí zadokolka o hmotnosti 2,1 tuny nabídne dojezd až 627 km (602 km Explorer) na jedno nabití v optimálních podmínkách a na nejmenších kolech, zatímco maximální rychlost je 180 km/h a zrychlení u nuly na sto trvá vozu 6,4 sekundy.

Foto: Ford

Základní Capri má nejdelší papírový dojezd, a to až 627 km.

Nabíjecí výkon činí nijak zázračných 135 kW, takže na adekvátní stanici nabijete základní Capri stejnosměrným proudem (DC) z 10 % na 80 % za 28 minut.

Druhé provedení s tažnou silou 1 200 kg disponuje dvěma elektromotory o celkovém výkonu 340 koní a točivém momentu 679 Nm, navíc posílaném na všechna čtyři kola.

Foto: Ford

Design novodobého Capri vychází z virtuálních konceptů původního Capri.

Lithium-iontový akumulátor s využitelnou kapacitou 79 kWh poskytuje papírový dojezd až 592 km na jedno nabití (566 km Explorer), opět měřený v optimálních podmínkách. Nejvyšší rychlost je znovu 180 km/h, ovšem zrychlení z nuly na sto zabere čtyřkolce 5,3 sekundy.

Nabíjecí výkon je až 185 kW (DC), takže z 10 % na 80 % elektromobil nabijete v optimu za 26 minut. Nabíjení střídavým proudem (AC) je pro obě varianty stejné, a to nejvýše 11 kW, proto je tímto pomalým, ale šetrným způsobem nabijete z nuly do plna asi za sedm hodin.

Koncem roku se nabídka rozšíří ještě o úplně základní 170koňové provedení se zadním pohonem, tažnou silou 1 000 kg a trakčním akumulátorem o kapacitě 52 kWh. Dojezd ani další parametry Ford pro budoucí startovní model zatím nezveřejnil, avšak my odhadujeme necelých 400 km.

Elektrický Ford Capri startuje dle varianty od 1 126 900 Kč (52 kWh), 1 229 900 Kč (77 kWh) a 1 329 900 Kč (79 kWh). Pro srovnání, sesterský Ford Explorer začíná od 1 066 900 Kč (52 kWh), 1 169 900 Kč (77 kWh) a od 1 269 900 Kč (79 kWh). Rozdíly mezi srovnatelnými verzemi Capri a Explorer tedy jsou vždy 60 000 Kč. Objednávky na Capri dnešním dnem už odstartovaly, takže můžete směle vyrazit nakupovat.

Jak se vám líbí nový Ford Capri?
Nádhera, chci ho!
11,5 %
Se šestiválcem bych ho bral.
22,3 %
Původní Capri je o dost hezčí.
53,8 %
To se ve Fordu zbláznili?!
12,4 %
Celkem hlasovalo 355 čtenářů.
Načítám