Hlavní obsah

Ford uvedl pick-up Ranger do zásuvky. Uveze stejně, co naftový. Na korbě si veze užitečnou vychytávku

Foto: Ford

Plug-in hybrid je auto, které kombinuje spalovací motor a externě nabíjenou, obvykle větší trakční baterii. Tento pohon je hojně používaný u osobních vozů, ovšem Ford jej nyní oficiálně představil u svého užitkového pick-upu Ranger. Není ovšem první…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Užitkový Ford Ranger je v Evropě známým pick-upem, který nabízí různá provedení a edice včetně ostrého Raptoru. Nejnověji do rodiny korbiček Ranger přibylo plug-in hybridní provedení, které automobilka navíc upravila pro pracovní využití.

Základem agregátu je 2,3litrový zážehový čtyřválec Ford EcoBoost, který je spojený s desetirychlostní automatickou převodovkou a ta s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 koní). Systémový výkon činí 279 koní a točivý moment 690 Nm.

Trakční akumulátor uložený v rámu nabídne kapacitu 11,8 kWh, která papírově vystačí na čistě elektrický dojezd až 45 km. Nabíjení prázdné baterky do plna poté zabere bezmála čtyři hodiny.

Pokud byste chtěli uložené volty využít jinak, Ford vám umožní díky zásuvkám na korbě živit energií různé spotřebiče (lednice, světla…) nebo nářadí výkonem 2,3 kW standardně a 6,9 kW volitelně.

Navzdory plug-in hybridu si Ranger s přeladěným podvozkem udržel užitečné zatížení až jednu tunu, tažnou kapacitu až 3,5 tuny a solidní nájezdové úhly. Zástavba elektromotoru navíc umožní efektivně brzdit rekuperací, což přijde vhod v terénu nebo při tažení přívěsů.

Limitovaná zaváděcí edice Rangeru PHEV nazvaná Stormtrak poté přinese bohatou základní výbavu jako 18palcová litá kola, unikátní masku chladiče, polepy karoserie, světlomety s technologií Matrix, ochranný rám za kabinou, 360stupňovou parkovací kameru, prémiově laděnou kabinu, audiosystém o 10 reproduktorech a dva laky – šedý a černý.

První dodávky Rangeru PHEV se očekávají na jaře 2025, české ceny budou oznámeny později. Myšlenka pick-upu do zásuvky ovšem není nová, s podobnou koncepcí přišel už v roce 2017 americký Workhorse, kde se spalovací motor staral jen o nabíjení akumulátoru, a nikoli o pohon kol. Nedávno se zase čínský BYD vytasil s pick-upem Shark, tentokrát čistokrevným plug-in hybridem.

Načítám