Hlavní obsah

Ford ukázal tichou šelmu: Puma Gen-E je dravá a praktická, navíc ji pořídíte za rozumné peníze

Foto: Ford

Další nový Ford je na světě! Puma Gen-E je dravá a tichá šelma, která nabízí populární design zkrášlený aerodynamickými prvky. Na elektromobil se slušným dojezdem navíc startuje za poměrně příznivé peníze.

Článek

Ford ukázal nového člena rodiny Puma. Jmenuje se Gen-E (generace E) a bavíme se o čistém elektromobilu s rozkošným kukučem oblíbeného crossoveru. Elektrika má však kvůli aerodynamice jinou plnou masku, sportovní zadní spoiler a unikátní design litých kol.

Podívejte se na elektrický Ford Puma generace E na videu. Video: Ford

V nabídce se objevuje šest barev, a to žlutá, bílá, modrá, černá, červená a šedá. Ta nejatraktivnější, tedy žlutá, je bez příplatku.

Vpředu uložený elektromotor o výkonu 168 koní (290 Nm) pohání přední kola a nabízí dojezd 376 km na jedno nabití v základu (Puma) a 364 km (347 km pro 19palcová kola) pro vyšší výbavu Puma Premium. Lithium-iontový trakční akumulátor má hrubou kapacitu 54 kWh, ovšem využitelná je pouze 43 kWh.

Foto: Ford

Designově změny drobně podpoří aerodynamiku.

Nejnižší papírová spotřeba činí 13,1 kWh na sto, nabíjení střídavým proudem AC je možné výkonem 11 kW a rychlonabíjení stejnosměrným proudem (DC) výkonem 100 kW. Zrychlení z nuly na sto zabere 1,5tunovému crossoveru 8 sekund, maximálka je 160 km/h.

Veledůležitý je rovněž úložný prostor, kdy základní kufr vozu disponuje objemem 523 litrů, dodatečný gigabox v kufru přidá dalších 145 litrů a přední frunk ještě 43 litrů.

Foto: Ford

Pod kufrem najdete ještě gigabox a vpředu další úložný prostor.

Uvnitř kabiny na vás čekají dva digitální displeje umístěné na palubní desce – jeden přístrojový a druhý pro infosystém obsahující také cloudovou on-line navigaci nebo bezdrátové Apple CarPlay / Android Auto připojení. Středová konzola s posuvnou loketní opěrkou ještě dává k využití další úložný prostor i bezdrátovou nabíječku mobilů.

Pravá páčka pod volantem převzala funkci voliče jízdních režimů i ovladače režimu Parking spojeného s elektrickou parkovací brzdou. Nechybí ani volitelný mód silné rekuperace, který umožní auto ovládat jedním (plynovým) pedálem, což je profil využitelný zejména do města nebo při klesání.

Foto: Ford

K základu si stačí připlatit paket s výhřevem skla, sedaček i volantu a máte solidní elektromobil za na elektromobil rozumné peníze.

Základní výbava Puma za 749 900 Kč obsahuje například 17palcová litá kola, LED světlomety, zadní parkovací kameru, zadní parkovací senzory, tempomat, elektrická okna i zrcátka, automatickou klimu, sedadlo řidiče s bederní opěrkou, ambientní osvětlení, automatické stěrače, samostmívající zpětné zrcátko, digitální budíky, dotykovou obrazovku multimédií, balík asistentů, zadní zatmavená skla.

Vyšší výbava Puma Premium 805 900 Kč přináší navíc například 18palcové liťáky, prémiové audio, sedadla čalouněná vinylem, zpětná zrcátka s nástupním osvětlením, matrix LED přední světlomety, bezklíčový vstup i start nebo elektrické ovládání pátých dveří.

V příplatcích najdete třeba tažné zařízení na 750 kg za 14 000 Kč, vyhřívaný volant, sedadla i čelní sklo za 16 000 Kč, rozšířenou sadu asistentů za 24 000 Kč, respektive 22 000 Kč pro Puma Premium, panoramatickou střechu za 24 000 Kč, barevnou střechu za 10 500 Kč, celoroční pneu za 6 000 Kč nebo 19palcová litá kola pro Puma Premium za 15 000 Kč.

Tichá Puma Gen-E našla rodiště v rumunském závodě v Craiově, objednávky už odstartovaly a první kusy dorazí do Česka na jaře 2025. Základní záruka činí 5 let nebo 100 000 km, avšak je volitelně rozšiřitelná na 160 000 km nebo 8 let a 160 000 km.

Načítám