Článek
Model Ranger MS-RT není čistokrevným sporťákem, jelikož podle vyjádření výrobce kombinuje sportovní design, vylepšené jízdní vlastnosti, ovšem nezapomíná na svoji užitkovost.
Sluší se pro pořádek zmínit, co znamená MS-RT. Jde o zkratku společnosti M-Sport Road Technology, která dlouhodobě spolupracuje s Fordem při konstrukci a výrobě jeho rallye vozů, včetně současného rallye Fordu Puma Rally1, a připravuje také vozy pro závody Global Rallycross a závody GT3.
Výraznou designovou odlišnost proti standardním pick-upům hledejte vpředu, kde má své místo maska s integrovaným spoilerem inspirovaná závodními rangery soutěžícími v Asii. Svalnatý o 82 mm rozšířený postoj auta zdůrazňují tvarované boční prahy i výrazný zadní nárazník s difuzorem.
Víko korby je dekorované grafikou MS-RT a opatřené spoilerem typu kachní ocas (ducktail), přičemž další spoiler najdete na střeše. Tato kombinace zlepšuje aerodynamiku a stabilitu ve vyšších rychlostech.
Dodávaná 21palcová litá kola obouvají nízkoprofilové pneumatiky 275/45 R21 a jsou největšími koly, která kdy byla na Fordu Ranger nabízena. S tím souvisí též instalace přepracovaného odpružení, úprava zadního zavěšení a snížení světlé výšky o 40 mm.
MS-RT jde svým zaměřením úplně opačným směrem než sportovně-terénní Ranger Raptor s benzinovým šestiválcem, nicméně zástupci Fordu jsou přesvědčeni, že tento odklon od zajetého standardu bude pro zákazníky atraktivní. Přece jen se sportovnější MS-RT bude na silnici chovat ve srovnání s běžným Rangerem více jako osobní auto.
Z hlediska barev karoserií Ford vyzdvihuje šedou Conquer s černě lakovanými kryty zpětných zrcátek a klikami dveří rovněž v černé barvě. Nicméně k dispozici bude vícero laků, pakliže by vám šedivá neučarovala.
Sporťák na ďáblovo palivo
Zvýraznění se dočkal taktéž interiér, kam se nastěhovala nová sportovní sedadla s podpůrnými opěrkami. V rámci čalounění výrobce vsadil i na vinyl a velur se vzorem MS-RT a modrým prošíváním. A co by to bylo za sporťák, kdyby neměl vyhřívaný volant s modrým značením vrcholu na 12. hodině.
Standardní výbava vozidla poté zahrnuje ještě např. 12palcový dotykový displej se systémem SYNC 4A, dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru nebo adaptivní tempomat i omezovač rychlosti.
Nechybí ani konektivita Ford Pro, tedy spojení se softwarovou platformou pro správu vozu a propojené služby, což využijí rovněž správci firemních flotil.
Pohon vozu zajišťuje třílitrový vidlicový šestiválec, který ovšem pracuje na vznětovém principu, tudíž spaluje naftu, jíž se přezdívá ďáblovo palivo (nebo se také říká, že patří do kamen). Každopádně jednotka nabídne výkon 240 koní a točivý moment solidních 600 Nm, přičemž distribuci síly na všechna čtyři kola zajišťuje 10stupňový automat.
Model však nezapomněl na to, čím je, proto nabídne nosnost jednu tunu a tažnou kapacitu na 3 500 kg. Z uvedeného tedy vyplývá, že to bude spíš silniční tahoun než terénobijec.
Ranger MS-RT koupíte prostřednictvím prodejců Ford v celé Evropě, přičemž jeho finální dokončení bude probíhat ve speciálním novém závodě ve Velké Británii. Objednat si jej můžete už teď za 1 593 000 Kč bez daně, tj. za 1 927 530 Kč s DPH, přičemž první zákazníci se svých vozů dočkají už v druhé polovině letošního roku.