Hlavní obsah

Fiat ukázal interiér nové Grande Pandy, představil motorizace a nečekaně potvrdil dvě nové varianty

Foto: Fiat

Na sedačce má Panda dokonce láskyplný vzkaz.

Fiat Panda už je Grande Panda, tedy stylové městské auto, které dospělo po všech směrech. K příležitosti oslav 125 let od založení této turínské automobilky výrobce odhalil nejen detaily včetně interiéru a pohonu nadcházející velké Pandy, ale také prozradil, že se chystají dvě nové varianty. Radost budou mít hlavně milovníci stylu a crossoverů.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Pětimístná stylová krychle evokující vzpomínky na originál z 80. let na délku měří necelé 4 metry, široká je 1,76 metru a vysoká 1,57 metru. Grande Pandu oplývající pixelovými světlomety navíc zdobí 17palcové liťáky do tvaru X podtrhující šmrnc celku.

Foto: Fiat

Povšimněte si i stylových litých kol do tvaru X.

Konečně máme vhled i do pětimístného interiéru, jemuž kraluje 10palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcová obrazovka infosystému (oba inspirované továrním testovacím okruhem Lingotto).

Soudě dle fotek se sice ovládání některých funkcí přesunulo do dotykového menu, ovšem nechybí ani celý soubor mechanických ovladačů řešících třeba výhřev sedadel, volantu, ohřev oken nebo třeba intenzitu práce ventilátoru.

Foto: Fiat

Oválný motiv továrního okruhu najdete i v rámci palubky nebo centrálního tunelu.

Sedačky jsou dvoubarevné, opatřené vzkazem „Panda vyrobena s láskou ve Fiatu“. Kufr pak nabídne slušný objem 361 litrů. Nutno ovšem dodat, že na snímcích je auto v nejvyšší výbavě, tedy to nejdražší.

Výrobce prozatím potvrdil dva pohony. První je plně elektrický s elektromotorem o výkonu 113 koní a trakčním akumulátorem LiFePO4 o kapacitě 44 kWh, což by autu mělo vystačit na dojezd přes 320 km na jedno nabití v optimálních podmínkách.

Velkou zajímavostí vázanou k elektromobilu je do přední masky integrovaný nabíjecí kabel využívající kvůli skladnosti kroucení „telefonního“ typu. Díky němu lze auto nabíjet na stanici střídavým proudem (AC) výkonem až 7 kW.

Druhou a pro českého zákazníka daleko zajímavější variantou je 48voltová mild-hybridní přeplňovaná benzinová dvanáctistovka o výkonu 100 koní (přesněji 100,6 koně), spárovaná s šestirychlostním automatem. Tu už známe například ze současného Peugeotu 208.

A to není vše. Fiat využil příležitosti a během oslav oprášil snímky konceptů nejspíše na bázi Pandy, a to divoký fastback a pravděpodobně sedmimístné SUV Giga Panda, které se dostanou do sériové výroby!

Cena modelu Grande Panda bude začínat na necelých 25 000 eur za plně elektrickou verzi, což je dle současného kurzu asi 634 000 Kč. Mild-hybrid by tedy mohl být posazen znatelně níže, tipujeme (nebo spíš doufáme) zhruba okolo půl milionu.

Načítám