Hlavní obsah

Elon Musk znovu obrátil: Levná tesla nakonec bude, a to už brzy. Půjde ovšem o takový podivný mišmaš

Foto: umělá inteligence Pixlr

Navzdory tomu, že šéf Tesly Elon Musk preferoval autonomní řízení proti levnému elektromobilu, to po konferenčním hovoru pro akcionáře vypadá tak, že nejdostupnější tesla nakonec bude dřív, než kdokoli čekal. A bude nosit prvky robotického Cybercabu!

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Není tomu tak dlouho, co Elon Musk prohlásil, že levná tesla aktuálně není na obzoru. Jenže teď to vypadá, že je zase všechno jinak. V rámci konferenčního hovoru pro akcionáře totiž padla konkrétní data, která avizují příchod cenově dostupných elektromobilů už velmi brzy.

Z konference vyplynulo, že Tesla stále připravuje nabídku nových vozidel včetně dostupnějších modelů. To znamená, že řadu S, 3, X, Y a Semi, Cybertruck, Cybercab a Cybervan nejspíš rozšíří nejen dražší, ale i dlouho očekávané levnější modely.

Tyto levnější modely má výrobce začít uvádět na trh už v první polovině roku 2025. A to je skutečně za rohem, vzhledem k tomu, kolikátého dneska je. Nebylo sice specifikováno, jestli půjde o nové modely nebo třeba levnější varianty Model 3 / Model Y, ale vypadá to, že se dočkáme novinek.

Firma totiž prohlásila, že se jí stále daří snižovat náklady na výrobu, což otevírá cestu k vytvoření menšího modelu s levnějšími komponenty a méně pokročilými technologiemi. A ten se pak může podbízet cenou. Ta ovšem nejspíš nebude původně avizovaných 25 000 dolarů (600 tisíc korun).

Foto: Umělá inteligence Pixlr

Cenově dostupné tesly nejspíš nebudou úplně laciné, jak se původně předpokládalo.

Chystané cenově dostupné elektromobily budou využívat jak komponentů a částí platformy modelů 3 a Y, tak konstrukční prvky určené pro autonomní Cybercab, který má na 1 kWh energie urazit skoro 9 kilometrů, což znamená spotřebu kolem 11 až 12 kWh na sto.

Navíc nebude třeba stavět nové linky, auta se narodí na stejných linkách pro trojky a ypsilon. Trochu odbočíme – v berlínské Gigafactory už roste další a ještě větší hala, kde by se mohl rodit třeba tahač Tesla Semi nebo právě tyto levnější novinky.

Foto: Mapy.cz

Červeně lemovaný je dosavadní areál Gigafactory. Fialová je hlavní hala. Modré jsou plochy, kde se staví.

Tesla chce každopádně zvýšit produkci až na bezmála 3 miliony vozidel ročně, ale zatím nechce stavět technologicky nové výrobní linky. Klíč vidí ve využití kapacit těch současných.

Prohlášení Elona Muska musíme samozřejmě brát s rezervou, protože to, že něco slíbí na nějaký termín, ještě neznamená, že se tak skutečně stane. A jestli vůbec. Ovšem pokud nás už příští rok zaplaví levné tesly, pak budou mít přímí konkurenti včetně čínských pravděpodobně mrzuté spaní.

Načítám