Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
V závěrečné časové etapě 111. ročníku nejslavnějšího cyklistického závodu na světě Tour de France se role doprovodného vozidla ujal prototyp očekávané Škody Elroq, která zaujme roli elektrického sourozence Škody Karoq.
Novinka tak dočasně nahradila jinak využívaný ředitelský plug-in hybridní Superb i plně elektrický Enyaq a ukázala se v originálním lichoběžníkovém maskování s plameňáky.
Základ kamufláže tvoří zelený poklad, na němž jsou lichoběžníkové útvary podobné háčku, který najdete na písmenu Š v rámci nápisu Škoda na přídi. Díky tomuto polepu auto prozrazuje svůj základní tvar a dělené světlomety, ale důkladně maskuje typické exteriérové prvky a detaily.
Na zadních oknech Elroqu se nicméně objevují výrazní růžoví plameňáci. Zástupci značky uvedli, že jednak tvoří kontrast k zelené karoserii a také mají pro Elroq „jistý význam“. Víc ovšem nebylo prozrazeno, takže si musíme počkat na oficiální podzimní premiéru.
Jeden snímek dokonce odhalil část interiéru, ačkoliv my z prvních jízd víme, že půjde o klon kabiny Enyaqu. Fotografie tedy ukazuje useknutý volant, velký displej infosystému a menší digitální přístrojový štít, nad nímž se nachází dekorativní lišta a head-up displej.
Připomínáme, že kompaktní elektrické SUV Elroq stojí na koncernové platformě MEB, kterou používá krom Enyaqu i plejáda elektrických volkswagenů rodiny ID, dále Cupra nebo také Ford u Exploreru a Capri.
Víme, že Elroq nabídne dojezd až 560 kilometrů na jedno nabití v optimálních podmínkách, výkon až 220 kW (299 k) a zavazadlový prostor s objemem 470 litrů. Jak bylo řečeno, premiéra bude na podzim. Do té doby ještě očekáváme nejméně dva teasery, jak ostatně bývá u Škodovky zvykem.