Hlavní obsah

Druhý pár dveří, víc místa vzadu a větší kufr: MINI Cooper přijíždí s praktičtější karoserií a spalovacími motory

Foto: Mini

Do rodiny MINI se vrací praktičtější pětidveřový Cooper určený těm, jimž stačí kompaktní auto, ale přece jen potřebují trochu prostoru a praktičnosti navíc.

Článek

Když se řekne MINI, každý si asi vybaví třídveřový Cooper, přičemž ti znalejší si vzpomenou na jeho odvozeninu bez střechy. Prodejně se nicméně daří také většímu Countrymanu, který nás v provedení John Cooper Works potěšil svým stylem a jízdními vlastnostmi. S novou generací Cooperu se do nabídky vrací jeho pětidveřová varianta, která nadchne všechny, kteří mají rádi prostor a spalovací motory.

Pětidvířko je s délkou 4 036 mm o celých 172 mm delší než třídvířko, nicméně zachovává si typický design a krátké převisy karoserie. Uvnitř auto nabízí 38 mm místa navíc pro nohy zadních cestujících a také kufr přifouknutý o 65 litrů na celkových 275 litrů.

V nabídce budou čtyři výbavy, přičemž palubní deska a její inovativní rozvržení s centrálním talířem infotainmentu uprostřed pochopitelně zůstávají. Řidiči tedy nepřijdou ani o cestovní profily, které změní nejen chování vozu jako takového, ale i atmosféru (barvy, masáž sedadel atp.) uvnitř.

Foto: Mini

Pětidvířko je o 172 mm delší než třídveřové Mini.

To nejzajímavější se nicméně nachází pod kapotou. Základem motorové nabídky je zážehový přeplňovaný tříválec 1,5 litru o výkonu 156 koní a točivém momentu 230 Nm. Díky tomu má základní pětidveřové MINI označené jako C zrychlení z nuly na sto za 8 sekund a maximálku 225 km/h, to vše s průměrnou spotřebou do 6,6 litru papírově.

Druhou motorizací pro pětidveřové MINI Cooper S je 204koňový přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr o maximálním točivém momentu 300 Nm. Zrychlení „eska“ z nuly na sto činí 6,8 sekundy, maximálka je 242 km/h a průměrná papírová spotřeba 6,8 litru na sto.

Foto: Mini

Palubka zůstává typická pro Mini nové generace s centrálním dotykovým talířem.

Jelikož Mini zařízlo manuální převodovky, jsou obě varianty k dispozici výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Na rozdíl od třídveřové varianty se pětidvéř nedočká plně elektrického derivátu. Je tu přece nový plně elektrický pětidveřový crossover MINI Aceman, který jeho roli přebral.

Pětidveřový Cooper se bude vyrábět vedle spalovacího třídveřového a dosud neuvedeného otevřeného (kabrio) v britské továrně MINI v Oxfordu, která je mimochodem postupně modernizována tak, aby se zde v roce 2026 mohl začít vyrábět elektrický třídveřový Cooper a Aceman, jež se prozatím rodí v Číně.

Co se týče českých cen, tak základní Cooper C s pěti dveřmi a motorem 1,5 litru vyjde na 698 100 Kč a provedení S s motorem 2,0 litru na 807 300 Kč. Modely lze u autorizovaných dealerů MINI objednávat už nyní.

Které současné MINI by vám sedělo nejvíc?
Cooper 3D
16 %
Cooper 5D
27,3 %
Aceman
2,4 %
Countryman
54,3 %
Celkem hlasovalo 293 čtenářů.
Načítám