Článek
Není tomu tak dávno, co jsme vás informovali o zahájení prodeje monstrózního elektrického SUV Dongfeng Mengshi M-Hero, které později doplnila zpráva o expanzi luxusní značky Voyah a příchod levného elektromobilu Dongfeng Box, ten jde přímo po krku Dacii Spring.
Čínská automobilka nicméně nepolevuje a na náš trh vysílá další dvě novinky, a to Dongfeng 007 (známý také jako ePi 007) a Dongfeng Forthing S7. Obě vozidla jsou poháněná elektromotory, ovšem každé z nich je specifické.
Lambo v sedanu
Dongfeng 007 s rozměry 4 880 × 1 895 × 1 460 mm se vyznačuje zejména tím, že se jeho přední dveře otevírají směrem vzhůru podobně jako u některých automobilů značky Lamborghini.
Nejvyšší výkon tohoto elektromobilu činí ve vrcholové specifikaci 375 kW (510 koní), točivý moment posílaný na všechna čtyři kola 730 Nm, zrychlení z nuly na sto model prý zvládne za 3,8 sekundy a dojezd podle optimisté čínské normy CLTC má být 580 km na jedno nabití. Přepočteno na evropské WLTP pak jde o 446 km.
V Číně nicméně existuje i varianta se spalovacím motorem 1,5 litru, který funguje jako generátor elektřiny. Takový vůz má dle tamní normy ujet až 1 200 km na jedno nabití (923 km dle přepočtu na WLTP).
Elegantní sedan slibující pokročilou aerodynamiku je z hlediska technologií vybaven pokročilým poloautonomním řízením nebo parkováním na dálkové ovládání. Interiér disponuje minimem fyzických ovladačů, proto je všechno rozhraní soustředěné do digitálního přístrojového štítu a displeje infosystému.
Dalšími vychytávkami jsou výkonná nabíječka mobilů, masážní sedadla, prostorové osvětlení o 64 barvách a prémiový audiosystém s 20 reproduktory.
Dongfeng 007 by se u nás měl prodávat v cenovém rozmezí přibližně 1,00 až 1,15 milionu korun včetně DPH a na trh dorazí během několika měsíců.
Dvě tesly v jednom
Sedan S7 spadá pod subznačku Forthing, kterou u nás můžete znát z modelů T5 EVO a U-Tour. Elektrické vozidlo s rozměry 4 935 × 1915 × 1495 mm a rozvorem 2 915 mm se proporcemi přibližuje k populárnímu Modelu S od Tesly, ovšem…
Technické parametry jsou nicméně poněkud chudší a konkurenčně neodpovídají ani menšímu základnímu Modelu 3 od Tesly, jelikož Dongfeng Forthing S7 nabídne maximální výkon 160 kW (217,5 koně) a točivý moment 310 Nm, zatímco základní „trojka“ Highland výkon 283 koní a krouťák 420 Nm.
Trakční akumulátor vozu S7 je typu lithium-železo-fosfát a disponuje kapacitou 56,832 kWh, díky čemuž má automobil ujet dle čínské CLTC normy až 550 km na jedno nabití. Přepočteno na WLTP pak jde o 423 km.
Maximálka designově atraktivního modelu je 165 km/h, zatímco zrychlení z nuly na sto zvládá za 6,67 sekundy. Dongfeng dále uvedl, že nabití z 30 na 80 % zabere v optimálních podmínkách 27,6 minuty.
Podobně jako u sedanu 007 vsadil i zde Dongfeng na dvě obrazovky, fyzických ovladačů najdete uvnitř skutečně minimum. Nechybí ani luxusní odvětrávaná sedadla nebo výkonná nabíječka mobilů.
Z hlediska ceny víme, že se elektromobil v maximální výbavě bude prodávat za 39 990 eur včetně DPH, což je bezmála jeden milion korun. Na českém trhu údajně už letos.
Tím Dongfeng v ČR nekončí, jelikož se nad rámec luxusní značky Voyah brzy představí ještě hybridní Forthing T5 EVO a do roku 2026 dvě SUV – jedno kompaktní segmentu B a jedno větší segmentu C. Kromě toho výrobce vyvíjí vodíkové vozy, pokročilé trakční akumulátory, elektromotor zastavěný přímo do kola s životností 570 000 km, robotické taxi a další. Prý se máme na co těšit.