Hlavní obsah

Do Česka se chystá čínský sedan, který má nahoru výklopné dveře jako Lamborghini. A ani nebude drahý

Foto: Dongfeng

Čínský Dongfeng to s útokem na český trh myslí smrtelně vážně, protože nedlouho poté, co k nám přivezl tisícikoňové SUV s vojenskými kořeny a levnou konkurenci Dacie ve stylovém balení, tu máme další dvě novinky. Jedna má přední dveře otevíratelné ve stylu Lamborghini, zatímco ta druhá může nést přízvisko levná Tesla Model S.

Článek

Není tomu tak dávno, co jsme vás informovali o zahájení prodeje monstrózního elektrického SUV Dongfeng Mengshi M-Hero, které později doplnila zpráva o expanzi luxusní značky Voyah a příchod levného elektromobilu Dongfeng Box, ten jde přímo po krku Dacii Spring.

Čínská automobilka nicméně nepolevuje a na náš trh vysílá další dvě novinky, a to Dongfeng 007 (známý také jako ePi 007) a Dongfeng Forthing S7. Obě vozidla jsou poháněná elektromotory, ovšem každé z nich je specifické.

Lambo v sedanu

Dongfeng 007 s rozměry 4 880 × 1 895 × 1 460 mm se vyznačuje zejména tím, že se jeho přední dveře otevírají směrem vzhůru podobně jako u některých automobilů značky Lamborghini.

Nejvyšší výkon tohoto elektromobilu činí ve vrcholové specifikaci 375 kW (510 koní), točivý moment posílaný na všechna čtyři kola 730 Nm, zrychlení z nuly na sto model prý zvládne za 3,8 sekundy a dojezd podle optimisté čínské normy CLTC má být 580 km na jedno nabití. Přepočteno na evropské WLTP pak jde o 446 km.

V Číně nicméně existuje i varianta se spalovacím motorem 1,5 litru, který funguje jako generátor elektřiny. Takový vůz má dle tamní normy ujet až 1 200 km na jedno nabití (923 km dle přepočtu na WLTP).

Elegantní sedan slibující pokročilou aerodynamiku je z hlediska technologií vybaven pokročilým poloautonomním řízením nebo parkováním na dálkové ovládání. Interiér disponuje minimem fyzických ovladačů, proto je všechno rozhraní soustředěné do digitálního přístrojového štítu a displeje infosystému.

Dalšími vychytávkami jsou výkonná nabíječka mobilů, masážní sedadla, prostorové osvětlení o 64 barvách a prémiový audiosystém s 20 reproduktory.

Dongfeng 007 by se u nás měl prodávat v cenovém rozmezí přibližně 1,00 až 1,15 milionu korun včetně DPH a na trh dorazí během několika měsíců.

Dvě tesly v jednom

Sedan S7 spadá pod subznačku Forthing, kterou u nás můžete znát z modelů T5 EVOU-Tour. Elektrické vozidlo s rozměry 4 935 × 1915 × 1495 mm a rozvorem 2 915 mm se proporcemi přibližuje k populárnímu Modelu S od Tesly, ovšem…

Technické parametry jsou nicméně poněkud chudší a konkurenčně neodpovídají ani menšímu základnímu Modelu 3 od Tesly, jelikož Dongfeng Forthing S7 nabídne maximální výkon 160 kW (217,5 koně) a točivý moment 310 Nm, zatímco základní „trojka“ Highland výkon 283 koní a krouťák 420 Nm.

Foto: Dongfeng Forthing

Dongfeng Forthing S7 je rozměry něco mezi Modelem 3 a Modelem S od Tesly.

Trakční akumulátor vozu S7 je typu lithium-železo-fosfát a disponuje kapacitou 56,832 kWh, díky čemuž má automobil ujet dle čínské CLTC normy až 550 km na jedno nabití. Přepočteno na WLTP pak jde o 423 km.

Maximálka designově atraktivního modelu je 165 km/h, zatímco zrychlení z nuly na sto zvládá za 6,67 sekundy. Dongfeng dále uvedl, že nabití z 30 na 80 % zabere v optimálních podmínkách 27,6 minuty.

Podobně jako u sedanu 007 vsadil i zde Dongfeng na dvě obrazovky, fyzických ovladačů najdete uvnitř skutečně minimum. Nechybí ani luxusní odvětrávaná sedadla nebo výkonná nabíječka mobilů.

Z hlediska ceny víme, že se elektromobil v maximální výbavě bude prodávat za 39 990 eur včetně DPH, což je bezmála jeden milion korun. Na českém trhu údajně už letos.

Tím Dongfeng v ČR nekončí, jelikož se nad rámec luxusní značky Voyah brzy představí ještě hybridní Forthing T5 EVO a do roku 2026 dvě SUV  – jedno kompaktní segmentu B a jedno větší segmentu C. Kromě toho výrobce vyvíjí vodíkové vozy, pokročilé trakční akumulátory, elektromotor zastavěný přímo do kola s životností 570 000 km, robotické taxi a další. Prý se máme na co těšit.

Načítám