Článek
Poslední dobou jsme všichni zvyklí, že pokud nějaký výrobce zahlásí příchod fungl nového modelu, jde obvykle o elektromobil s lákavým dojezdem, lákavou výbavou a šílenou cenou.
Čest výjimkám typu MG, které do Česka doveze přímou konkurenci Škody Fabia, a to MG3 se spalovacím motorem. Dongfeng sice oznámil pro letošek příchod dvou elektromobilů, a to levného (do půl milionu) Nammi a drahého tisícikoňového M-Hero 917, nicméně ve hře je také jedno velké MPV, které není plně elektrické.
Jde o 5,2 metru dlouhý model Dongfeng Forthing U-Tour V9 s ryze předním pohonem, tedy o většího sourozence aktuálně prodávaného modelu U-Tour. Nenechte se ovšem zmást číslem 9, to neoznačuje počet míst k sezení, kterých je 7 (2+2+3), ovšem jsou plnohodnotná a luxusní. První dvě řady navíc disponují výhřevem, ventilací a masáží, ta třetí výhřevem.
Vozidlo navíc slibuje sofistikovaný systém skládání třetí řady do podlahy, integrované nosiče nápojů do sedadel, boční posun druhé řady sedadel a velký zavazadelník i v sedmimístné konfiguraci.
Z komfortní výbavy se těšte na klimatizaci pro všechny řady s účinným filtrem nečistot, bezklíčový vstup i start, dálkové ovládání všech oken včetně střešního, bezdrátovou nabíječku mobilů, LED diodová světla, mlhovky, několik dotykových displejů, bezdrátovou kompatibilitu Apple CarPlay / Android Auto či adaptivní tempomat.
Model dorazí na 18palcových kolech, nabídne nezávislé zavěšení, elektrickou parkovací brzdu, přímý monitoring tlaku v pneu. Nebude chybět ani balíček asistentů zahrnující i samočinné parkování nebo panoramatický parkovací systém.
Zatím jen hybrid
Motorizace pro exportní trhy model nabízí dvě, a to hybridní (HEV) a plug-in hybridní (PHEV). Obě varianty tedy zahrnují přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5 litru spárovaný s elektromotorem. Hybridní provedení má baterii s kapacitou 2 kWh, zatímco u plug-in hybridu činí kapacita trakčního akumulátoru 20,1 kWh, což by mělo vystačit na zhruba 80 km čistě elektrického dojezdu.
Plug-in je vybaven výhradně AC konektorem, přičemž jeho plné nabití by mělo zabrat asi 6,5 hodiny. Vozidlo do zásuvky bude navíc umět živit energií i ostatní zařízení výkonem až 3,3 kW. Objem palivové nádrže je pak pro oba modely stejný a dosahuje 60 litrů.
Rodinný automobil by měl na český trh dorazit přibližně v květnu tohoto roku, přičemž předpokládaná základní prodejní cena je 1 200 000 Kč včetně DPH za hybrid. Osud plug-in hybridu v Česku není úplně jistý, zatím není rozhodnuto, jestli se u nás bude prodávat.
Dongfeng Forthing U-Tour V9 tak zase o trochu víc oživí segment MPV, který byl až na ryze elektrické modely de facto mrtvý. Jsme tedy nadmíru zvědavi, kolik lidí se nechá zlákat luxusem a jiným přístupem k autům od čínské značky, která na českém trhu pozvolna sílí. Budeme to sledovat!